Tri mjeseca od otvaranja ponuda, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić potpisao je odluku o odabiru projektantske firme koja će izraditi studiju varijantnih rješenja za proširenje dijela trase Jadranske magistrale (D8) u četverotračnu prometnicu od Crnog do naplatnih kućica na čvoru Zadar centar (nekadašnji “zapad”) na autocesti A1.
Odluka je, očekivano, pala na splitski Geoprojekt koji je dostavio ponudu u iznosu od 37 tisuća eura, odnosno 280 tisuća kuna, što je ispalo 120 tisuća kuna jeftinije od procjene vrijednosti tog posla. Zadarsko područje nije im strano jer su za HC već radili idejno rješenje i studiju za izmještanje državne ceste 306 do D8 na području Bilog Briga u Zadru, a nedavno su ispali najpovoljniji i na natječaju za usluge kompletnog nadzora rekonstrukcije raskrižja Žmirića.
Njihov jedin konkurent na natječaju za proširenje Jadranske magistrale bio je zagrebački Trafficon koji je s ponudom od 44 tisuća eura ispao skuplji od Geoprojekta. Nakon potpisivanja ugovora, projektanti iz Geoprojekta imat će rok od 10 mjeseci da ponude optimalno rješenje za rekonstrukciju i dogradnju ove državne ceste. Nakon detaljnog upoznavanja s prilikama na terenu moraju obraditi više varijanti dogradnje drugog kolnika kao i investicijske troškove za svaku od njih, a kako bi se vidjelo je li bolje ići u širenje sjeverno ili južno od postojećeg kolnika. Treba razmotriti i kombiniranu dogradnju, kao i moguće rušenje objekata koji se nalaze na trasi buduće četverotračne prometnice.
Postojeća prometnica izgrađena je prije više od 60 godina, te unatoč brojnim rekonstrukcijama njena propusna moć zbog stalnog porasta broja spojeva na javnu cestu polako opada. Podaci s brojačkog mjesta u Murvici najbolje prikazuju prometno opterećenje današnjice – prosječni godišnji dnevni promet iznosi 13.544 vozila, dok ljeti istom dionicom u prosjeku na dan prođe 18.658 vozila. Upravo zbog toga u HC-u su krenuli u ovaj kompleksan zahvat kojeg Gradska uprava vidi kao jedan od cestovnih prioriteta. Studija će predstavljati polazišnu točku za sva buduća planiranja i dati odgovore na brojna pitanja poput financijske težine ove velike investicije i mogućeg početka radova.