Iz tiska je upravo izašla nova brošura Turističke zajednice grada Zadra koja na specifičan način, kroz seriju priča o namirnicama, kuharskim alatima i tehnikama, jelima, vinima, likerima i maslinovu ulju govori o kulturi prehrane, gastronomiji i gastronomskoj baštini Zadra i njegovog kraja.
Ove gastronomske priče nastale su tijekom 2020. i 2021. godine te su u cjelovitom obliku, s foto galerijama i kratkim filmovima, objavljene i nalaze se na mrežnoj stranici TZ Zadra.
Autor svih tekstova je zadarski novinar Mario Vuksan, fotografije su snimili Filip Brala i Bojan Bogdanić, a video materijale su izradili Damir Granić i Marko Kujundžić te Igor Goić. Sve tekstove je za novu brošuru uredio i prilagodio, odnosno skratio novinar Ivica Nevešćanin, dok grafički dizajn potpisuje Mladen Košta iz tvrtke Hoba.
Brošura je zasad tiskana u ediciji od 4.000 primjeraka na hrvatskom i engleskom jeziku te 500 na njemačkom jeziku. Brošure će u sve tri jezične forme već ovaj tjedan biti poslane na adrese 3.500 iznajmljivača turističkih apartmana u gradu Zadru, zajedno s uskršnjom čestitkom Turističke zajednice.
Ideja izdavača i autora nove brošure bila je da se na ponešto drugačiji način od standarda sličnih promidžbenih materijala gostima ovog kraja predstave osnove ovdašnje gastronomije, s naglaskom na karakteristične namirnice: od janjetine, sira i samoniklog bilja preko ribe, rakova i povrća do vrhunskih vina i pića tako da se svaka od tema stavi u neki zemljopisni ili povijesni kontekst. Zato brošura i nema formu zbirke recepata, već eseja o hrani, ali i povijesti i drugim obilježjima ovoga kraja. Brošure možete pročitati i u online obliku.