Prevodilačka tvrtka SPES – centar za poduke i prevodilaštvo d.o.o., koja ima svoje urede u Osijeku, Rijeci, Splitu i Zagrebu, provodi društveno-korisnu akciju „SPES protiv nasilja na športskim terenima!” i na uzvratnoj utakmici finala Kupa Hrvatske između Hajduka i Dinama koja se igra u četvrtak 28. svibnja 2009. godine u 20 sati u Splitu.
SPES ovom akcijom želi ukazati na nužnost zaustavljanja nasilja na športskim terenima kao pretpostavku za istinsko uživanje u športskim natjecanjima svih hrvatskih športskih zaljubljenika. Za tu prigodu napravljen je prigodni vizualni identitet akcije (fotografija u privitku) na kojemu se vidi da su navijačke maskote oba kluba (Torcidin tovar, odnosno buldog Bad Blue Boysa) zagrljeni i nasmiješeni te svaki od njih dvoje drži šal suparničkoga kluba, uz poruku “PROTIV NASILJA! “. Autor grafičkoga prikaza je poznati karikaturist Nikola Listeš iz Kaštel Sućurca.
„SPES ima ukupno dvadeset i šest djelatnika, ali i oko tisuću honorarnih suradnika – prevoditelja i učitelja jezika – od kojih je većina navijača ili Hajduka ili Dinama. Primjerice, ja sam kao direktor i vlasnik tvrtke dinamovac, dočim je moj kolega Ivan Matić hajdukovac. Unatoč tomu mi posve normalno funkcioniramo u poslu. Htjeli bismo da u navijačkome, a ne u nasilnome, ozračju svi navijači Dinama i Hajduka promatraju utakmicu. Željeli bismo da ovo bude praznik nogometa, neka pobijedi bolji, a da se navijači i jednoga i drugoga kluba osjećaju dobrodošli u Zagrebu odnosno u Splitu, a ne da strahuju za osobnu sigurnost ili vlastitu imovinu”, mišljenja je diplomirani teolog Slobodan Matić, predsjednik Uprave tvrtke SPES – centar za poduke i prevodilaštvo d.o.o.
Podsjetimo, akcija “SPES protiv nasilja na športskim terenima!” prvi puta je predstavljena tijekom utakmice 19. kola Prve hrvatske nogometne lige između splitskoga Hajduka i zagrebačkoga Dinama (2-0), koja se igrala 22. veljače 2009. u Splitu na stadionu u Poljudu. Tada je na atletskoj stazi iza južnoga gola stadiona bio postavljen golemi ceradni baner veličine 12 x 6 metara. Isti baner bit će postavljen na poljudskoj ljepotici i za vrijeme uzvratne kup-utakmice ova dva najveća hrvatska nogometna kluba, u koju Dinamo ulazi s prednošću od 3-0 iz prve utakmice.
Inače, akcija „SPES protiv nasilja na športskim terenima!” nova je društveno-korisna akcija tvrtke SPES, nakon akcije za razminiranje Hrvatske „Ako želite Hrvatsku bez mina, koristite SPES!”, koju je tvrtka SPES provodila od 1. siječnja 2007. do 31. prosinca 2007. godine. U sklopu akcije protiv mina, uz senzibilizaciju javnosti na problem mina u Republici Hrvatskoj, SPES i prijatelji prikupili su i konkretnih 505 tisuća kuna za Hrvatsku bez mina!