ZAGREB – Kad su Hrvatske željeznice u srpnju 2003. godine potpisale ugovor o kupnji osam nagibnih vlakova vrijednih 32,35 milijuna eura, na tu su se investiciju odlučili kako bi putovanje na relaciji Zagreb-Split bilo skraćeno na manje od pet sati. Prethodna analiza nije izvršena, a Uprava je ostala šokirana kad je otkrila da vožnja novim vlakom do Splita traje dulje od pet sati.
Iz transkripta s kolegija Uprave HŽ-a od 9. prosinca 2003. godine, do kojeg je došao Jutarnji list, vidljivo je kako je Uprava tek tada ustanovila da su zbog neprilagođene pruge vlakovi znatno sporiji od očekivanog pa im je par nabavljenih vlakova viška. Plan je, naime, bio da osam vlakova četiri puta dnevno vozi od Zagreba do Splita, čime je HŽ trebao postao konkurentan autocesti.
“HŽ godišnje od poreznih obveznika dobije 3,5 milijardi kuna i to moramo opravdati”
Nakon što mu je rukovoditelj Putničkog prijevoza Damir Grgić na tom kolegiju rekao kako su tjedan dana ranije dobili prijedlog trasa voznog reda za nagibne vlakove i kako su za samo dva para vlakova vozna vremena ispod pet sati te kako bi bolja vremena postigli u slučaju da voze tri para vlakova svakih šest sati (dva para vlakova bi vozila ispod pet sati, a jedan točno pet sati), Rene Valčić, zamjenik direktora HŽ-a je ustvrdio: “Prioritet je ispočetka bio vozni red ispod pet sati. HŽ je kupio četiri para vlakova koji bi trebali voziti ispod pet sati, pruga je remontirana, brzine su podignute. Imamo poslovne planove koji koštaju 15 milijuna kuna, a imamo negativnu percepciju javnosti zbog At vagona, bojim se da se to isto ne dogodi i s nagibnim vlakovima”.
“Uprava je dobila izračune da će vlakovi ići ispod pet sati, a sad se govori drugačije. Ne radi se samo o minutama, nego i o jednom paru vlakova manje. Uprava je osigurala uvjete za realizaciju, osigurala budžete, bilo je svakakvih poteškoća, ali uspjeli smo. Na traženje procjene za 15. lipnja odgovarali ste jednim podacima, a sad nam se nude drugi. Pitam se kako će predsjednik Drempetić opravdati milijarde kuna”, nastavio je Valčić i dodao kako “HŽ godišnje od poreznih obveznika dobije 3,5 milijardi kuna i to moramo opravdati”. Pritom je poludio na suradnike zbog toga što je “kontrolni izvještaj” uopće prezentiran: “Zašto ste ga onda uopće dali u javnost? Mogli smo kupiti jedan par vlakova manje. Napravite mi hitni izvještaj za Upravu”.