ZAGREB – “Analiza potrošnje proizvoda svakodnevne potrošnje u hrvatskim kućanstvima pokazuje da je kriza za naše građane stvarno počela u drugom polugodištu prošle godine”, stoji u najnovijem istraživanju Međunarodnog instituta za istraživanje tržišta GfK u kojem se dodaje kako je košaricu prehrambenih proizvoda karakterizira jedva primjetan rast količinske potrošnje u odnosu na isto razdoblje 2008. godine.
Isto istraživanje pokazalo je kako su prosječne cijene porasle s time da podaci po dvomjesečjima govore kako je rast bio najveći između listopada 2008. i veljače 2009. godine. Kao rezultat rasta cijena pojavljuje se pad količinske potrošnje a smanjuje se i frekvencija odlazaka u kupovinu
“Sveukupno uzevši u zadnjih godinu i pol dana unutar ove grupe proizvoda, koji su nužni za svakodnevno odvijanje života obitelji, građani su očito najveće količinske restrikcije realizirali baš na hrani i zatim na toplim i hladnim napitcima. Cijene su bile presudne za manji rast potrošnje nekih segmenata asortimana. To potvrđuje i nagli rast potrošnje trgovačkih maraka koje imaju niže cijene od brendiranih proizvoda”, zaključuje se u istraživanju Gfk-a.