ZADAR – Savjetnik Uprave Hrvatskih autocesta za sigurnost Svemir Vrsaljko, plaćen oko 15 tisuća kuna mjesečno, u prvih devet mjeseci tekuće godine u svom uredu u Vukovarskoj ulici u Zagrebu proveo je točno 64 sata, 27 minuta i 40 sekundi.
Ovaj podatak zabilježen je u Evidenciji radnog vremena Hrvatskih autocesta, koju je Zadarski list dobio na uvid. Svaki put kad savjetnik Vrsaljko ili koji drugi zaposlenik ulazi u zgradu u kojoj radi, naime, vrata otvara magnetnom karticom, a podaci o ulasku i izlasku automatski se bilježe u Evidenciju radnog vremena.
Prvi ovogodišnji ulazak u zgradu u Vukovarskoj, gdje mu se nalazi ured, Vrsaljko je zabilježio 7. siječnja ove godine. Od tad do sredine rujna na poslu se pojavljivao 59 radnih dana. Devetomjesečno razdoblje, valja napomenuti, sadrži minimalno 170 radnih dana.
Najmanje dnevnog vremena u svom uredu savjetnik Vrsaljko proveo je 8. siječnja. U evidenciji stoji da je tog dana savjetnik za sigurnost u svom uredu bio tek četiri minute i 13 sekundi. Nešto više vremena, pak, posao u uredu uzeo mu je 4. veljače, kad se njegova prisutnost bilježi u vremenu od šest minuta i 22 sekunde. Na cijeli niz datuma Vrsaljko se u uredu zadržavao između deset i dvadeset minuta dnevno. Čak 40 dana HAC-ov savjetnik za sigurnost u svom uredu provodio je ispod jednog sata dnevno.
Osmosatno radno vrijeme savjetnik je u uredu odradio samo dva puta u devet mjeseci. Bilo je to 11. i 30. ožujka, kad evidencija radnog vremena bilježi da se u zgradi zadržao deset sati i 34 minute, odnosno osam sati i osam minuta.
O navedenim podacima o radnom vremenu provedenom u uredu u Vukovarskoj ulici Vrsaljko daje na znanje da oni nisu mjerodavni u procjeni njegove učinkovitosti. Posao savjetnika za sigurnost, tvrdi, od njega iziskuje da neprestano bude na terenu.
– Bilo bi glupo da o svom radu i svojoj ulozi u poduzeću govorim ja. O tome moraju govoriti drugi. Također, ja sebi ne pišem radne sate niti putne troškove – to rade drugi. Mogu reći tek da sam neprestano u pogonu, čak i vikendima. Radim na cesti, gdje god se nešto dogodi. Velika je stvar, recimo, da smo mi ovoj turističkoj sezoni imali pravodobnu hitnu pomoć na cesti, kao i policijske presretače. Sve je to trebalo dogovarati. Nečiji poslovi nisu vezani za ured, kaže za naš list Vrsaljko.
Na opasku da je njegova uloga savjetodavna, a ne operativna, Vrsaljko pojašnjava da segment sigurnosti u Hrvatskim autocestama još uvijek nije najbolje uređen te tvrdi da itekako djeluje operativno.
– Ovaj posao nije vezan niti za prostor, niti za vrijeme, zaključuje savjetnik za sigurnost u Hrvatskim autocestama.
Unaprijed pretpostavljajući da će odgovor savjetnika za sigurnost imati naglasak na terenskom radu, naš list prikupio je i podatke o prometu Vrsaljkovog službenog automobila. Riječ je također dokumentu iz sustava HAC-a, pod nazivom Pregled prometa za besplatne korisnike. Uvjerljivo najveći broj dana Vrsaljko je službenim automobilom na autocestu ulazio u Ivanja Reci, a izlazio u Ivanić Gradu. Druga njegova najčešća relacija, ona je između Zagreba i Zadra, odnosno Zadra i Zagreba.
Pogledajmo, dakle, gdje je putovao savjetnik za sigurnost, na dan 8. siječnja, kad je u uredu boravio četiri minute i 13 sekundi. Noć ranije putovao je u Ivanić Grad, a na autocestu se uključio u Ivanja Reci. Predmetnog datuma, također je zabilježno putovanje na toj relaciji: Ivanja Reka – Ivanić Grad. Pogledajmo, zatim, gdje je savjetnik za sigurnost HAC-a putovao 19. veljače, kad je u uredu boravio 23 minute i 21 sekundu. Na taj datum zabilježeno je putovanje na istoj relaciji: ulazak na cestu u Ivanja Reci, a izlazak u Ivanić Gradu. Na ovoj ruti, inače, odvija se uvjerljivo najveći dio njegovih putovanja. Gdje je Vrsaljko putovao desetog srpnja, kad je u uredu proveo 19 minuta i 53 sekunde? Na taj dan u sustavu je zabilježeno putovanje na relaciji Zagreb – Zadar.
HAC-ovom savjetniku pojasnili smo da imamo i Pregled prometa za besplatne korisnike autoceste, među kojima se i sam nalazi te naveli činjenično stanje o njegovim najčešćim ulascima i izlascima na autocestu.
– Istina je da često putujem u Zadar, gdje sam rođen. Od svog dolaska u HAC zagovarao sam da se napravi jedan operativni tim, koji bi odrađivao poslove sigurnosti. Puno toga do sad se napravilo i izradilo, ustvrdio je Vrsaljko. Naveo je, također, da je djelovao i kod Gospića, gdje se putnike moralo provlačiti autocestom kroz gust dim, a istaknuo je i svoje sastanke s predstavnicima hitne pomoći i policije, na već spomenutom radu hitne službe, odnosno policijskih presretača.