ZAGREB – Tvrtka Skladgradnja grup d.o.o. jedan od najvećih kooperanata u sustavu hrvatske cestogradnje i brodogradnje, svoje radove naplaćuje i do pet puta skuplje od domaće konkurencije.
Jutarnji list u posjedu je natječajne dokumentacije i sporazuma između HAC-a i Skladgradnje za posao “premazivanja bojom obloge tunela Mala Kapela i Sveti Rok na autocesti Zagreb – Split” po ugovorenoj cijeni od ukupno 43,4 milijuna kuna.
Ugovor, koji su u siječnju 2009. godine potpisali predsjednik Uprave HAC-a Jurica Prskalo i direktor Skladgradnje Slaven Žužul, uključivao je premazivanje bojom obje cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok, od kojih je prvi dug 5780 m, a drugi 5600 m. To, dakle znači da je cijena bojenja jednog tunela iznosila cca 10 milijuna kuna, odnosno pet milijuna kuna po cijevi.
Jutarnji list u posjedu je daleko povoljnijeg HAC-ova ugovora za poslove bojanja tunela Sveti Rok, sklopljenog u veljači 2003. s tvrtkom Brezovica-Gradnja d.o.o.
Po tom je ugovoru poduzeću Brezovica-Gradnja za izvođenje radova na premazivanju i bojenju jedne cijevi tunela Sveti Rok plaćeno samo 937 tisuće kuna. Cijena radova Brezovica gradnje po tome je pet puta niža od poduzeća Skladgradnja.
Da je vrijednost radova Skladgradnje uvelike precijenjena, uvjereni su i predstavnici Sindikata HAC-a. Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, za Jutarnji tvrdi da su iste radove na bojenju tunela mogli izvesti i radnici HAC-a, i to po puno povoljnijoj cijeni.
– Umjesto da platimo Skladgradnji 43 milijuna kuna, uz malo ulaganja mogli smo to obaviti sami. Samo na tom poslu uštedjeli bismo 35 milijuna kuna, a taj iznos zadovoljio bi sve zahtjeve za povećanjem plaća naših radnika – upozorava sindikalist Stanić.
On također podsjeća na visoku cijenu Skladgradnje od 220 kuna po metru, za razliku od povoljnijih 34,8 kuna po metru koje je i ove godine ponudila Brezovica-Gradnja.
Stanić tvrdi da osim Brezovice postoji još izvođača koji su spremni kvalitetno i višestruko jeftinije obaviti posao. No, oni su, kako tvrdi, unaprijed obeshrabreni ponašanjem uprave HAC-a koji favorizira Skladgradnju.
Unatoč iznimno visokim cijenama rada Skladgradnja je i ove godine postala kooperant Hrvatskih autocesta u ugovorenim poslovima vrjednijima od 4 milijarde kuna. Samo za radove na dionici autoceste Dubrovnik – Doli Skladgradnja je s HAC-om sklopila ugovor težak 1,5 milijardi kuna.
Zanimljivo je da tvrtka specijalizirana za antikorozivnu zaštitu i bojenje od HAC-a dobiva gotovo polovicu od ukupno predviđenih 3,6 milijardi kuna za gradnju kompletne dionice Dubrovnik – Doli. No, ugovor sklopljen početkom ove godine sada je upitan zbog proračunskog manjka.
Deficitom države ugroženi su i drugi favorizirani kooperanti HAC-a poput Dalekovoda. Predsjednik Stjepan Mesić posljednjih dana upozorava na problematično poslovanje kooperanata hrvatskih javnih poduzeća, dok je za Jutarnji list izjavio da će o toj temi zatražiti raspravu na državnom vrhu.
Tvrtku Skladgradnja d.o.o. 2003. godine pokrenula su braća Slaven i Jozo Žužul iz Imotskog, diplomirani inženjeri strojarstva i građevine.
U početku je imala 20-ak zaposlenih i bila specijalizirana za antikorozivnu zaštitu u hrvatskim brodogradilištima.
Danas ima više od 300 zaposlenih i posluje sa svim javnim tvtkama u RH, jer je svoje djelatnosti proširila i na proizvodnju metala, brodski prijevoz, gradnju brodova i poslove s nekretninama.
Braća Žužul rođaci su Miomira Žužula, utjecajnog HDZ-ovca i lobista američke građevinske tvrtke Bechtel, i dugogodišnji poznanici bivšeg premijera Ive Sanadera, s kojim su surađivali još dok je bio direktor izdavačke kuće Logos.