Završen je projekt uređenja obalnog pojasa u luci otvorenoj za javni promet lokalnog značaja Pakoštane – uvala Dugovača. Riječ je o investiciji vrijednoj preko 20 milijuna kuna, sufinanciranoj od strane Županijske lučke uprave Zadar, Zadarske županije, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Općine Pakoštane, objavljeno je na stranici Županijske lučke uprave.
Projektom je obuhvaćeno uređenje i rekonstrukcija obalne crte te izgradnja dužobalne šetnice.
Dio luke namijenjen za obavljanje linijskog pomorskog prometa (operativni dio luke) nalazi se na sjevernom dijelu uvale. Prema projektu uređena je privezna obala u smjeru sjeverozapad – jugoistok, duljine 38 metara. Također izgrađen je i privezni gat za obostrano pristajanje plovila, duljine 45 metara (dolje).
Nova obala omogućava prihvat plovila u javnom putničkom prometu, plovila opskrbe te većih izletničkih plovila.
U tom tehničkom dijelu nedostaje još priključak za struju da bi taj dio luke otvoren za javni promet bio spreman za tehnički pregled.
Do tada će trajati legalizacija 76 komunalnih vezova koje dio vlasnika brodica posljednjih mjeseci koristi bez plaćanja.
Županijska lučka uprava objavila je javni poziv za vez koji će iznositi 200 kuna po dužnom broda. Veliko je zanimanje, kazao nam je ravnatelj ŽLU, Davor Škibila dodajući kako je poziv još otvoren (do 20. ožujka). Nakon toga će uslijediti obrada zahtjeva pa dodjela ugovora prema utvrđenim kriterijima.
Uređenje zelene površine u širini od dva metra uz novi obalni pojas obaveza je općine Pakoštane
Iz fotografija koja je objavila Županijska lučka uprava, vidljivo je kako uvalom Dugovača dominira buduća marina. Župan Božidar Longin u svibnju 2021. godine potpisao je ugovor s koncesionarom: karlovačkim firmama VV Razvoj projekata d.o.o. i Star turist. Ta luka nautičkog turizma imat će nešto više od 190 vezova na kojima je još od lani privezana veća flota jedrilica.
Marina Drage svijetli uz prokopanu cestu ali još nije dovršena. Vidljivo je kako su u izgradnji kopneni objekti buduće marine. Od pročelnik Krešimira Laštre doznajemo kako su im koncesionari poslali pismo u kojem navode opravdane razloge kašnjenja. Prema koncesijskom ugovoru u roku od dvije godine trebali su ostvariti svoju investiciju od 63 milijuna kuna.
Uz pontone s vezovima, koncesionar je postavio i pontonski lukobran koji štiti cijelu uvalu Dugovača od vjetrova prema kojima je otvorena.
U susjednoj uvali vidljiva su tri “mula” s kojima Županija kao davatelj koncesije nema veze.
Nema sumnje da će svečano otvaranje lučice za javni promet biti prije nego li se otvori marina mada sezona nautičkog turizma počinje za Uskrs jer političari se više vole hvaliti svojim „zaslugama za narod”, kako se to oduvijek radilo.
Izvoditelj radova bila je zagrebačka tvrtka PGP d.o.o., uslugu stručnog nadzora građenja vršila je tvrtka STOPOSTOPRIRODNO d.o.o. s glavnim nadzornim inženjerom Igorom Pukecom, dok je voditelj projekta građenja bio Nikša Marković ispred tvrtke IN-STRIA d.o.o. Zagreb.