ZADAR – I ove je godine koncem mjeseca listopada u Osnovnoj školi Smiljevac Zadar, već drugu godinu za redom povodom Međunarodnog dana školskih knjižnica, provedeno natjecanje u čitanju, na kojem su sudjelovali učenici četvrtog i petog razreda.
U točnom, brzom i razgovijetnom čitanju učenici su se iskazali na potpuno novom tekstu, a ocjenjivalo ih je, ocjenama od jedan do dvadeset, sedam ocjenjivača – četiri učitelja hrvatskoga jezika, dva učitelja razredne nastave i školski logoped. Od mogućih 140 bodova, 136 je bio najveći i 76 najmanji broj osvojenih bodova.
Nagradnu pozivnicu za književni susret, koji je u Mjesecu hrvatske knjige u Osnovnoj školi Smiljevac Zadar ove godine organiziran s književnikom Josipom Laćom, dobili su svi ovogodišnji natjecatelji, kao treću nagradu.
Druga nagrada – primanje kod ravnatelja uz domjenak upriličena je 23. studenoga, uoči Dana grada Zadra, za one učenike koji su osvojili više od 112 bodova pa je ravnatelj prof. Bernardo Kotlar uručio čestitke i počastio tortom 22 natjecatelja. To su: Doris Župan (136 bodova), Kristijan Kamber (134), Karla Donadić (132), Dora Stipčević (130), Petra Brkić (126), Antonela Veršić ( 126), Iva Bartulović (125), Nina Unić (125), Stjepan Čondić (125), Dušica Zorica (124), Barbara Maškarin (124), Maja Ninčević (124), Natali Hadžina (122), Ivana Goa Majdandžić (119), Roko Ahmeti (118), Marta Jakušić (118) Karmen Žilić (117), Maris Gičevski (116) Zdenko Pavleka (115), Andrea Vranić (114), Marijan Kulaš (113) i Franko Papić (113 bodova).
Prva nagrada – knjiga – pripast će na kraju školske godine, prilikom tradicionalno svečane podjele nagrada vezano za proslavu Dana Osnovne škole Smiljevac, Dori Župan, Kristijanu Kamberu, Karli Donadić i Doris Stipčević, učenicima 4. razreda koji su osvojili više od 129 bodova.
Nakon objavljenih prošlogodišnjih iskustava iz Osnovne škole Smiljevac Zadar, zapaženo je da je više osnovnih škola u Hrvatskoj započelo provoditi ovakva natjecanja.
Realno je očekivati, smatra školska knjižnična savjetnica – magistrica knjižničarstva Sofija Zekanović, da će se u toj aktivnosti krug škola širiti te da će uskoro i odgovorni u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta prepoznati potrebu organiziranja natjecanja učenika osnovnih škola u čitanju i na regionalnoj i na državnoj razini, da bi se i na taj način u hrvatskoj školi stavio veći naglasak na poticanje razvoja vještine čitanja kao temelja pismenosti – jer čitanje zaista jest osnova za svako daljnje napredovanje u učenju.