ZADAR– Glupo je da bilo koji student izgubi u životu pravo na studiranje i mi smo im omogućili da nastave studij izmjenom Pravilnika, a ne da Sveučilište dobije neki novac od njihove školarine, tako je na okruglom stolu Antifjake po tko zna koji put prorektorica Ana Proroković pojasnila nastavak studija pod posebnim uvjetima.
Drugi, presudan razlog takve odluke je što informatički sustava, ugrađen polovicom ove godine, ne prepoznaje studente koji po treći put upisuje isti kolegij. Zato su se oni našli izvan sustava u koji se mogu vratiti tek upisom na diplomski studij, čulo se na istom okruglom stolu.
– Predstavnici studenta glasali su za takvu odluku, jer nisu imali izbora. Naši prijedlozi nailaze na zatvorena vrata. Studenti mogu birati samo u pitanju roditeljima imaju li ili nemaju novca da im plate nastavak studija, podsjetila je studentica u Senatu Jelena Kupsjak.
Pročelnica Odjela sociologije prof. dr Inga Tomić Koludrović kazala je da se tim i prethodnim odlukama Senata, kojima su se studentima davali određeni ustupci na račun sustava, problem samo stavljao sa strane.- Trebalo ga je srezati na početku, metodom velikih brojki, koje bi ukazala da je pravi problem u lošoj izvedbi bolonjskog procesa koji je na većini odjela studentima nameće veliko opterećenje, osobito na dvopredmetnim studijima, ukazala je sociologinja Tomić Koludrović.
Da studenti sami ne snose krivcu što su se doveli u situaciju paralelnog sustava, složila se većina sudionika okruglo stola s kojeg je odaslana poruka potrebe revizije studijskih programa. Zbog jednog kolegija događa se da odlični studenti dolaze u situaciju da nikad ne dođu do diplome, istaknuo je doc.dr Nikola Vuletić.
Analiza 149 upisanih studenata pod posebnim uvjetima pokazala je da su studenti imali najveći problem s kolegijem neolitika na odjelu arheologije.
Zbog tog je kolegija 18 posto studenata koji su dobili pravo nastavka studiranja bez studentskih prava. Slijede studenti predškolskog, nautike, jednopredmetne povijesti. Među posebnim studentima nitko nije s psihologije i latinskog jezika, ustvrdila je prorektorica Proroković.
Stotina ih je s druge godine, samo je troje s prve, 11 s treće godine, dok je 35 studenata nepoznatog statusa. Puno je veći broj studenata nego li studentica kojima je prijetila opasnost gubitka prava na studiranju.
Hoće li zadarski model studiranja pod posebnim uvjetima biti dužeg vijeka, ne zna se, ali je Ministarstvu znanosti prihvatljiv, budući da ne zadire u njihov sustav financiranja, rečeno je na prvom okruglom stolu kojeg su u prizemlju Rektorata priredio klub studenata sociologije Antifjaka.