ZADAR– Udruga turističkih brodara želi svog predstavnika u pregovaračkom timu u kojem sjede očito nekompetentni ljudi.
– Naši su pregovarači uvjerili drugu stranu kako hrvatski pomorci imaju samo svjedodžbu za nacionalnu plovidbu, a ne znaju da su one odavno već usklađene s međunarodnom ESTCu konvencijom. Mi tražimo da se kabotaža odgodi na 10 godina od godine kada Hrvatska uđe u EU, a ne od 2007. kako su to tražili naši pregovarači, istaknuo je Ivica Zorić, predsjednik Udruge turističkih brodara nakon sastanka u zadarskoj komori. Kabotaža znači ekvivalent plovidbe po kojem naši brodari mogu ploviti u EU, a brodovi iz zemalja EU u istom omjeru dolaziti na Jadran.
Na tom su sastanku bili predstavnici brodara od Dubrovnika, preko Zadra i Splita, do Selca i Poreča.
– Brodari traže i svoje mjesto u Upravnim vijećima lučkih uprava, traže prednost u dobivanju koncesije brodogradilištima u kojima se grade drveni brodovi, te konačno „plavu naftu”.
– Iako je taj dugogodišnji problem privatnih turističkih brodara riješen preko tzv potpore malog intenziteta, brodari traže sustavno rješenje. – Talijani plaćaju 0,43 centa za litru goriva, mi točimo po cijeni kao i vozila. Razlika u cijeni vraća nam se kroz tu potporu krajem godine pa ispada da mi do tada kreditirano državu, jer mi plovimo i točimo ljeti, kazali su brodari, ukazujući da svi i nisu dobili povrat novca. Od 10 milijuna kuna za tu namjenu, rebalansom Državnog proračuna ostalo je 8,5 milijuna kuna.