ZADAR – Državna uprava za zaštitu i spašavanje obilježila je Europski dan 112 treću godinu zaredom u svim svojim Županijskim centrima.
Ovaj dan je prvi put obilježen 11. veljača 2008. godine na cjelokupnom teritoriju Europske unije. Broj 112 uveden je 1991. kako bi putnci u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. U Hrvatskoj ovaj broj je u funkciji od 11. veljače 2005. godine čime je i prije odluke Europske komisije taj datum postao značajan za razvoj sustava 112 u Hrvatskoj.
Na obilježavanju Europskog dana 112 u Županijskom centru Zadar načelnik centra Siniša Filipović je naglasio kako je iskoristivost poziva koji stižu gotovo 27 posto.
-Europski prosjek je 30 posto, mi smo ove godine skočili sa 21,6 na 26,8 i približavamo se europskim standardima. U 2009. godini koordinirali smo između više žurnih službi u 1364 događaja i primili preko 75 000 poziva. Pohvalno je kako je broj lažnih poziva sve manji i pojavljuje se u tragovima, naglasio je Filipović koji zaključuje kako je broj 112 sve prihvatljiviji među građanstvom.
– U rujnu smo potpisali sporazum sa Domom zdravlja Zadarske županije da se svi pozivi 94 preusmjeravaju na broj 112 iz mreže mobilnih operatera tako da svi pozivi upućeni na broj Hitne pomoći dolaze u Županijski centar 112 te se prema stupnju hitnosti transferiraju prema nadležnoj ambulanti. Tijekom ove godine planiramo isto učiniti i za fiksne pozive, kazao je Filipović.
U 2010. godini u Županijski centar 112 trebao bi se nadograditi i proširiti CTI sustav sa GIS podlogom koja omogućava brzo i točno lociranje pozivatelja.
– Trebalo se to dogoditi još prošle godine, no recesija je očito učinila svoje, pojasnio je Filipović.
Zadarski centar broji 11 zaposlenika, no već sada se javlja potreba za povećanjem tog broja, posebice tijekom ljetnih mjeseci kada bi prema Filipovićevim riječima bilo dobro da u smjeni budu predstavnici vatrogasaca, hitne pomoći, policije i civilne zaštite što je u skladu s europskim standardima i što će biti uvjet kada Hrvatska uđe u Europsku uniju.
Žena ga ne sluša
Pročelnik zadarskoga DUZS-a Ivan Knez je istaknuo kako je u pitanju ozbiljan posao u kojem oni koji zloupotrebljavaju broj 112 mogu ostati bez telefonske linije, bila ona mobilna ili fiksna, no priznao je da ima i šaljivih situacija.
– Jednom je zgodom čovjek nazvao naš broj i požalio se da ga žena ne sluša. Operater ga je uredno saslušao, a nakon što je poklopio slušalicu rekao suradnicima: A tko će saslušati moje probleme sa ženom…