SPLIT – Prvašić iz Osnovne škole “Pojišan” drugu djecu u svom razredu pljuje , psuje dijeli im šamare kako bi ih prisilio da čitaju ili da pišu. Prijeti im oštrim predmetima, hvata ih za vrat i davi. Taj dječak glavama svojim kolega udara o zid, a jednog je dječaka izgrebao po licu do krvi.
Uzima tuđe stvari, briše s ploče ono što je učiteljica upravo napisala i svojim malim kolegama za vrijeme kontrolnog uzima testove. Na takvo ponašanje roditelji ostale djece iz razreda su pismeno upozorili ravnatelja škole “Pojišan” Borisa Poljaka. Naveli su da to problematično ponašanje traje od početka školske godine. Pedagoška služba u školi je na vrijeme upućena u problem, rečeno nam je da su u okvirima zakona napravili sve što je u njihovoj moći.
“Naša djeca su traumatizirana. Molimo Vas da nam pomognete” – navode roditelji u pismu ravnatelju škole. U razgovoru s majkom jedog djeteta doznali smo da je već troje učenika,koji nisu mogli dalje trpjeti teror, premješteno u drugi razred, a također napominje da u školi postoji posebno razredno odjeljenje za djecu s posebnim potrebama.
Da bi problematični učenik mogao bio prebačen u poseban razred, što ga pohađaju djeca s različitim smetnjama, potreban je pristanak njegovih roditelja, a oni to ne žele. U ovom slučaju kao da su stručne službe zakazale – tvrdi jedna mama – jer pri testiranju dječaka pri upisu u školu očito nisu primijetile problem.
– Dječak koji terorizira sve u razredu je čak zaštićen, dok djeca koja teror trpe kao da nemaju nikakva prava. Čini se da čitav sustav ne štima – tvrde ogorčeni roditelji i pitaju se je li bar vrtićka ustanova koju je taj dječak pohađao mogla na neki način upozoriti stručne službe u školi na probleme tog djeteta! Također navode kako se učiteljica tog razreda razboljela, pa je došla zamjena, a potom i druga zamjena.
Ravnatelj Boris Poljak rekao je da stručne službe škole obavljaju svoj posao u skladu sa zakonom i daju maksimum u okvirima svojih ovlasti, uvažavajući sve primjedbe i sugestije drugih roditelja. Više od toga ravnatelj nije smio kazati, kako bi zaštitio privatnost djeteta, ali usprkos tome, doznajemo da je za prelazak u odjeljenje za djecu s posebnim potrebama, potrebno rješenje stručne službe škole. Nadziranje situacije koja prethodi takvom rješenju ima vremenski slijed kojega se treba striktno držati.
Poučeni iskustvom – kažu u školi – rješenje nikada nije doneseno u okviru godine dana. Roditelj ima pravo na drugo mišljenje liječnika, pedagoga, psihologa… I nakon donošenja njihova mišljenja, roditelj opet ima pravo žalbe. Dakle, škola nema ovlasti da tek tako može učenika prebaciti iz jednog odjeljenja u razred za djecu sa posebnim potrebama, a spominje se sličan slučaj, u kojem se rješenje čekalo pune četiri godine.
Jedna od učiteljica konačno je počela raditi na rješavanju tog problema, a stručne službe u posljednje vrijeme dobro surađuju s majkom i ocem tog prvašića.
Teško nasilje nad drugom djecom je jenjalo kad je ravnatelj škole u taj razred postavio kameru, iako se i dalje zna dogoditi da problematični učenik drugom djetetu “odvali” dobar šamar. Pravobraniteljica za djecu je zatražila očitovanje školskih službi – kažu roditelji druge djece