Vijećnika Antu Kolegu (HDZ) na sjednici Gradskog vijeća zanimalo je zašto nedavno nisu radili semafori po gradu, radi li se o kvaru ili o pripremi za novu prometnu regulaciju. Objašnjenje pročelnika Ante Ćurkovića kako se radi o procesu implementacije pametnih prometnih rješenja, uz pokoji povremeni kvar, nije zadovoljilo vijećnike.
– S tvrtkom King ICT potpisan je ugovor vrijedan 9,9 milijuna kuna za uspostavu I. faze ITS-a, a pokazalo se da je projekt kopiran od istog takvog u Zagrebu kojega je tvrtka imala. Nakon kompletnog neuspjeha sve je vraćeno na staro, hoće li tvrtka trpjeti neke posljedice za to?, pitao je Roko Tadin iz Akcije mladih.
– Molim za još malo strpljenja, mi smo u finišu projekta, kroz dva mjeseca bit će dovršena nova regulacija prometa. Što se tiče te tvrtke, izabrana je javnim natječajem a ne najbržim prstom, imaju veliko iskustvo i vjerujem da ćemo uspješno implementirati projekt, odgovorio mu je Ćurković.
Tadina je zanimalo i tko će raditi u centru za kontrolu prometa, jer je načuo da će to biti komunalni redari.
– Neće biti komunalni redari, ali mogli bi eventualno biti prometni, odgovorio mu je Ćurković.
Na tvrdnju Mate Marića (HDZ), praćenu burnim negodovanjem iz klupa, kako je promet značajno poboljšan u Ulici Franje Tuđmana, Nikole Šubića Zrinskog i Ante Starčevića, nadovezao se gradonačelnik Dukić, tvrdnjom kako niti jedan dalmatinski grad nije napravio više prometne infrastrukture.
– Automobila je sve više, a mi moramo voditi računa i o drugim sudionicima u prometu, pješacima. Nerviramo se kad stanemo na crvenom svjetlu, ali to je zbog njihove sigurnosti. Sustav će se sve više razvijati, zastoja će biti sve manje, a žao mi je što sam zbog nezakonitog proračuna morao poništiti odluku o natječaju za transverzalu kroz Cezanovu, od Špara preko Plovanije i Masline sve do Žmirića, rekao je Dukić.
Kad ne može grad, prometnu infrastrukturu gradit će država. Pročelnik Darko Kasap otkrio je kako Hrvatske ceste projektiraju rekonstrukciju prometnice od vrha Bulevara sve do kraja grada, pa čak i do spoja s autocestom, odnosno izlaza Zadar 1. U okviru prometnice rekonstruirat će se sustavi fekalne i oborinske odvodnje.