ZADAR– Naši razvojni planovi ostvaruju se. Nakon preuzimanja “Ravnih kotara” preuzeli smo i “Obrovac”, brod blizanac iz iste serije u brodogradilištu u Koreji.
Ostaje nam krajem mjeseca i preuzimanje “Biograda” u Kini, blizanca prethodno preuzetog “Ugljana”. Time smo u iznimno kratkom razdoblju preuzeli četiri novogradnje. Riječ je o bulk carrierima, brodovima za suhe terete. Sada preuzeti “Obrovac” ima 35.000 dwt-a i već kreće u posao. U ovom teškom vremenu za brodare, Tankerska plovidba realizira svoje projekte i sada smo na 19, a vrlo skoro na 20 brodova. Time se otvara posao za posade, naše pomorce. Na sreću, ovdje je riječ o brodovima za suhe terete, koji nisu pretežiti u našoj tvrtki, a koji ovog trenutka imaju relativno dobre vozarine, za razliku od tankera, kazao nam je tom prigodom kapetan Ive Mustać, predsjednik uprave Tankerske plovidbe Zadar.
Kum broda bio je član poslovodstva, odnosno direktor kadrovskog sektora Goran Milin. S njim su u Koreji i dr. Petar Kragić, član uprave, dugogodišnji direktor kadrovskog sektora i član poslovodstva poduzeća, menadžer u sektoru financija Nikola Koščica te menadžerica u pravnom sektoru Dijana Jerolimov.
Brod je izgrađen u SPP Shipbuilding Co. u Koreji s kojom Tankerska plovidba ima i dva ugovora za sljedeće razdoblje, ali je riječ o tankerima. Sada izgrađeni brod za suhe terete je tipa handysize, odnosno najuobičajeniji model broda za suhe terete prilagodljiv većini luka i tereta, opremljen kranovima.
Tankerska je dakle vrlo blizu 1,5 milijuna dwt-a odnosno najveće nosivosti u svojoj povijesti.
Treba naglasiti kako su u Tankerskoj plovidbi već neko vrijeme u pregovorima s partnerima iz ovog korejskog brodogradilišta oko moguće prenamjene sljedeće dvije brodogradnje. Izvorno naručeni product carrrieri, odnosno tankeri za prijevoz naftnih derivata možda se zamjene brodovima za suhe terete kroz prenamjenu, a zbog sadašnjeg stanja tržišta. Naime, tržište već od prošle godine tankerima nije naklonjeno, kriza će se svom silinom protegnuti i na ovu godinu, a onoliko koliko se analitičari u svijetu, i u samoj Tankerskoj, usude prognozirati, kriza bi s tankerima mogla potrajati i dogodine.
Nevezano, odnosno unatoč takvim problemima i teškoćama Tankerska plovidba kao tvrtka okrenuta je razvoju i budućnosti, a ne izvlačenjima profita iz poduzeća u trenucima profitabilnosti, zahvaljujući takvoj politici vjeruje da će joj zalihe i renome kod svjetskih financijskih, kao i brodograđevnih i brodarskih tvrtki omogućiti uspješan nastavak poslovanja i kroz razdoblje krize. Četiri primopredaje u ovako kratkom vremenu to na najbolji način potvrđuju.