Moguće je kako pilot poljskog predsjedničkog zrakoplova Tupoljev Tu-154, u čijem je padu poginulo svih 97 osoba koje su se u avionu nalazile, nije razumio upozorenje ruske kontrole leta.
Naime, unatoč tome što je službeni jezik komunikacije prema međunarodnom zračnom pravu engleski, kontrolor leta mu se obraćao na ruskom! Taj propust ruskim je medijima priznao sam kontrolor leta Pavel Plusnin, čovjek koji je posljednji komunicirao sa palim zrakoplovom.
“Predložio sam im alternativu, oni su je odbili. Vidio sam da se vrijeme pogoršava, a oni su mi odgovorili da imaju dovoljno goriva i da će pokušati sletjeti, a ako ne uspiju krenuti prema alternativnom aerodromu”, rekao je Plusnin te dodao kako zrakoplov nije imao dozvolu za slijetanje.
Postoji mogućnost da pilot poljskog zrakoplova “nije imao pojma što se gore događa”.
Plusnin je priznao kako je komunikacija zapinjala i kako je pilotima trebalo dulje da odgovore te kako bi problem mogao biti u tome što nisu baš poznavali ruski jezik, na kojem je, umjesto na engleskom, komunicirao sa njima.
Logično objašnjenje toga zašto se nije pridržavao međunarodnog pravilnika, Plusnin nije dao, a novinarima je potvrdio kako postoji mogućnost da pilot poljskog zrakoplova “nije imao pojma što se gore događa”.
Ruski su mediji objavili i kako poljskom zrakoplovu nije izdana jasna zapovijed da umjesto u Smolensk sleti na aerodrom u Minsku, već mu je ta opcija dana kao prijedlog kojeg se može razmotriti.
Zrakoplov nije imao tehničkih problema
Tim sastavljen od ponajboljih ruskih i poljskih istražitelja koji radi na utvrđivanju uzroka tragedije u Smolensku, izvijestio je kako su tehnički problemi isključeni kao mogući razlog pada poljskog predsjedničkog zrakoplova Tupoljev Tu-154.
Aleksander Bastrykin, šef istražnog povjerenstva, kazao je kako je preliminarna analiza crnih kutija palog zrakoplova pokazala kako nije imao tehničkih problema. Krivica za nesreću je odmah svaljena na pilota. “Pilot je obaviješten o složenim atmosferskim uvjetima, a ipak je odlučio prizemljiti zrakoplov”, rekao je Bastrykin.
Podsjetimo, u trenutku kad je pilot pokušavao prizemljiti zrakoplov nad aerodromom u Smolensku je bila gusta magla. Ruske agencije su još u subotu izvijestile kako je za nesreću kriv pilot kojem je nakon četvrtog pokušaja slijetanja savjetovano da sleti u Minsk zbog loših vremenskih uvjeta, ali je on ipak odlučio sletjeti u Smolensku. Prilikom približavanja pisti za slijetanje zrakoplov je zahvatio stabla, srušio se i zapalio.
Tijelo predsjednika stiglo u Varšavu, prva dama još nije identificirana
Zrakoplov sa tijelom poljskog predsjednika Lecha Kaczynskog u nedjelju u 15.04 sati je sletio na vojni aerodrom u Varšavi. Suprotno ranijim informacijama, tijelo Marije Kaczynski još uvijek nije stiglo u Poljsku, jer nije identificirano. Lijes sa tijelom poljskog predsjednika je, nakon što su Lechu Kaczynskom na aerodromu odane počasti, ulicama prepunim uplakanih Poljaka prevezen je do predsjedničke palače.
Moguće je kako pilot poljskog predsjedničkog zrakoplova Tupoljev Tu-154, u čijem je padu poginulo svih 97 osoba koje su se u avionu nalazile, nije razumio upozorenje ruske kontrole leta.
Naime, unatoč tome što je službeni jezik komunikacije prema međunarodnom zračnom pravu engleski, kontrolor leta mu se obraćao na ruskom! Taj propust ruskim je medijima priznao sam kontrolor leta Pavel Plusnin, čovjek koji je posljednji komunicirao sa palim zrakoplovom.
“Predložio sam im alternativu, oni su je odbili. Vidio sam da se vrijeme pogoršava, a oni su mi odgovorili da imaju dovoljno goriva i da će pokušati sletjeti, a ako ne uspiju krenuti prema alternativnom aerodromu”, rekao je Plusnin te dodao kako zrakoplov nije imao dozvolu za slijetanje.
Postoji mogućnost da pilot poljskog zrakoplova “nije imao pojma što se gore događa”.
Plusnin je priznao kako je komunikacija zapinjala i kako je pilotima trebalo dulje da odgovore te kako bi problem mogao biti u tome što nisu baš poznavali ruski jezik, na kojem je, umjesto na engleskom, komunicirao sa njima.
Logično objašnjenje toga zašto se nije pridržavao međunarodnog pravilnika, Plusnin nije dao, a novinarima je potvrdio kako postoji mogućnost da pilot poljskog zrakoplova “nije imao pojma što se gore događa”.
Ruski su mediji objavili i kako poljskom zrakoplovu nije izdana jasna zapovijed da umjesto u Smolensk sleti na aerodrom u Minsku, već mu je ta opcija dana kao prijedlog kojeg se može razmotriti.
Zrakoplov nije imao tehničkih problema
Tim sastavljen od ponajboljih ruskih i poljskih istražitelja koji radi na utvrđivanju uzroka tragedije u Smolensku, izvijestio je kako su tehnički problemi isključeni kao mogući razlog pada poljskog predsjedničkog zrakoplova Tupoljev Tu-154.
Aleksander Bastrykin, šef istražnog povjerenstva, kazao je kako je preliminarna analiza crnih kutija palog zrakoplova pokazala kako nije imao tehničkih problema. Krivica za nesreću je odmah svaljena na pilota. “Pilot je obaviješten o složenim atmosferskim uvjetima, a ipak je odlučio prizemljiti zrakoplov”, rekao je Bastrykin.
Podsjetimo, u trenutku kad je pilot pokušavao prizemljiti zrakoplov nad aerodromom u Smolensku je bila gusta magla. Ruske agencije su još u subotu izvijestile kako je za nesreću kriv pilot kojem je nakon četvrtog pokušaja slijetanja savjetovano da sleti u Minsk zbog loših vremenskih uvjeta, ali je on ipak odlučio sletjeti u Smolensku. Prilikom približavanja pisti za slijetanje zrakoplov je zahvatio stabla, srušio se i zapalio.
Tijelo predsjednika stiglo u Varšavu, prva dama još nije identificirana
Zrakoplov sa tijelom poljskog predsjednika Lecha Kaczynskog u nedjelju u 15.04 sati je sletio na vojni aerodrom u Varšavi. Suprotno ranijim informacijama, tijelo Marije Kaczynski još uvijek nije stiglo u Poljsku, jer nije identificirano. Lijes sa tijelom poljskog predsjednika je, nakon što su Lechu Kaczynskom na aerodromu odane počasti, ulicama prepunim uplakanih Poljaka prevezen je do predsjedničke palače.