Nakon brojnih primjedbi vozača, Grad Zadar dao je nalog izvođačima, zagrebačkim firmama KING ICT i Semafor, za preprojektiranje pametnih semafora postavljenih u sklopu projekta ITS. Takav dogovor postignut je početkom tjedna na redovitom koordinacijskom sastanku na kojem su, uz projektante i predstavnike Grada Zadra, sudjelovali predstavnici MUP-a i Hrvatskih cesta.
Naglasak je stavljen na tri problematična raskrižja – križanja Ulice Ante Starčevića s Ulicom Hrvoja Ćustića na Smiljevcu te Vlatka Mačeka kod Autobusnog kolodvora u Zadru. Vodeći se iskustvom iz Zagreba, projektanti su osmislili novu regulaciju, no ona se nije dobro preslikala na promet u Zadru. Regulacija je stoga privremeno vraćena na stare postavke, a sada se treba osmisliti trajno rješenje.
– Kako se približava kraj projekta, dogovorili smo finalne aktivnosti kako bi sustav profunkcionirao u ožujku. Projektanti će kraja tjedna dostaviti izmijenjeno projektno rješenje koje će prilagoditi potrebama i stanju na terenu te time otkloniti primjedbe koje smo zaprimili. Kada dostave novo rješenje, Grad i HC može dati suglasnost ili tražiti dodatne preinake, sve kako bi dobili najsigurnije i optimalno rješenje na zadovoljstvo građana i turista. Na temelju tog rješenja uspostavit će se zeleni valovi u ulicama Ante Starčevića te Franje Tuđmana, doznajemo od Josipa Milića, pomoćnika pročelnice Upravnog odjela za EU fondove.
Taj je odjel povukao bespovratnih 26 od ukupno 35 milijuna kuna, koliko iznosi vrijednost projekta, istog onog u sklopu kojeg je Lavčević proširio Tuđmanovu ulicu. Uspostava I. faze Inteligentnog prometnog sustava (ITS-a) druga je komponenta projekta, teška 9,9 milijuna kuna, koja uključuje zamjenu / ažuriranje 17 semaforiziranih raskrižja. Ova raskrižja bit će povezana u jedan nadzorni sustav kojim će se upravljati iz Gradskog centra za kontrolu prometa. Prvotno planirana lokacija centra bio je novi poduzetnički inkubator na Bilom brigu no radovi su se tamo odužili, a zbog rokova ovog projekta u Gradu nisu mogli čekati pa su s Inovativnim Zadrom pronašli funkcionalni prostor od 40-ak kvadrata koji se oslobodio u inkubatoru na Novom Bokanjcu. U tom prostoru nalazit će se računala te dva displaya preko kojih će se pratiti stanje na raskrižjima. A tko će raditi u tom centru?
– U suradnji s Upravnim odjelom za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša te pročelnikom Robertinom Dujelom kroz veljaču i ožujak provest ćemo obuku djelatnika, koja je potrebna jer je riječ o kompleksnijem sustavu. Nakon toga identificirat ćemo tko će raditi u centru, rekao nam je Milić iz Upravnog odjela za EU fondove koji je nositelj projekta za bolju protočnost prometa u Zadru.