ZADAR – Istup članova Saveza samostalnih sindikata Hrvatske i njihovog pravnog zastupnika Vedrana Uranije, nije puno zabrinuo prvog čovjeka Tankerkomerca Božu Jusupa. On marginalizira utjecaj SSSH kazujući da većina radnika ne podržava njegov istup te da u tvrki djeluje još jedan Nezavisni sindikat Tankerkomerca. Ipak, žestok odbacuje da se na sindikaliste vrši pritisak ili da im se priječi sloboda sindiklanog djelovanja, naglašavajući da Nezavisni sindikat Tankerkomerca “…odlično surađuje s upravom!” Jusup živopisno govori da bi on osobno “…učinio sve, poginuo za dobrog radnika!” ali da je ovdje riječ je o 20-ak buntovnika i neradnika koji plasiraju neistine o aktualnoj situaciji u tvrtki.
– Skraćeno, na tiskovnoj konferenciji izrečeno je puno netočnosti. Najprije da sviam bude jasno, dužni smo točno 4 plaće u ukupnom iznosu oko 15 milijuna kuna, a ne 100 mil. kn kako su rekli sindikalisti. U to su uračunate sve obveze i doprinosi. Istina je da radnici “Donat-Boatsa” ne prihvaćaju akcije sindikalista Matka Perice i Šime Kolanovića, što su mi osobno referirali. Unatoč poznatim poteškoćama, bilanca grupe Tankerkomerc je pozitivna, a u problem likvidnosti smo upali prije dvije godine, kad smo pokrenuli novi razvojni ciklus, rekao je Jusup.
Uprava Tankerkomerca se tad odlučila za kupnju 75.000 m/2 terena u Gaženici. S partnerima iz Malezije i Njemačke u donjem dijelu terena su htjeli izgraditi tvornicu bio-goriva. U gornjem dijelu terena namjeravali su pokrenuti aktivnosti sa određenim trgovačkim kućama. Navodno, potpisani su već i predugovori. Kupljeno je također 25.000 “kvadrata” od Polikema u stečaju. Riječ je o terenu pri moru na kojem se nalaze sfere za uskladištenje viniklorid-monomera. Na na tom terenu bi se gradio plinski terminal.
– U tom poslu bi nam, što nije tajna, bio partner general Čermak koji je sad, nažalost, u Haagu. Drugi partner bio bi ruski “Južni Ural”, četvrta po veličini tvrtka takve vrste na svijetu, a koja je Zadar ocijenila kao najbolju lokaciju za LNG i PB terminal na srednjem Jadranu. Oba su partnera, samo za taj teren uz more, spremna platiti iznos daleko veći nego što je dug za plaće, oko 10 milijuna eura. Vrijednost samo triju nekretnina Tankerkomerca u Gaženici, koja uključuje i teren nekadašnje Elektronike, prema bančinim procjenama, koje su u biti i do 30 posto manje od tržišne vrijednosti, iznosi oko 40 milijuna eura. Za ilustraciju, država je za potrebe gradnje trajektnog pristaništa, u tom području kupovala terene od privatnih vlasnika po cijeni od 300 eura za m/2 pa je lako izračunati vriednost Tankerkomercovih nekretnina u Gaženici. Uvažavaući sve činjenice, sve dugove Tankerkomercove grupe mi možemo rješiti s 5 milijuna eura, objašnjavao je Božo Jusup.
Po njemu, nema ni govora o nekih 100 milijuna kuna duga radnicima, jer toliki iznos za plaće ne isplati cijelo zadarsko gospodarstvo. Prema posljednjoj konsolidiranoj bilanci, ukupan iznos brutto plaća u Tankerkomerc grupi iznosio je u 2009. oko 33 milijuna kuna ili oko 20 mil. kn. netto.
– Casino nije mogao raditi jer nismo mogli zadovoljiti odredbe koncesije koje je propisala država, ali je svim radnicima ponuđen drugi posao, nekima čak i radna mjesta s većom plaćom, u nekom drugom dijelu sustava Tankerkomerca. Radnicima “Maritune” ponuđen je posao u tvrtki “Kali-Tuna”. Stoga, uvjeren sam da ćemo sve naše probleme riješiti do kraja lipnja, rekao je Božo Jusup.
Igrom slučaja ili ne, na sam dan održavanja sindikalne presice, Jusup i uprava Tankerkomerca prekjučer su isplatili jednu zaostalu plaću. Isplatu druge, najavljuju već za početak lipnja.