Višetjedno dopisivanje između mještana Iža i Agencije za obalni linijski promet dovelo je do sastanka u Zadru u HGK – Gospodarskoj komori Zadar kojeg je vodila Gordana Lovrinov.
– Riječ je o povezivanju Iža i Zadra u večernjim satima brzobrodskom linijom koja je privremeno postojala do ovog ljeta, ali ju je obnova prometa kroz Mali Ždrelac ukinula.
Tijekom prošle godine brzi brod – katamaran za Dugi otok prometovao je kroz Veliki Ždrelac te pristajao na Ižu, jer ga je i put tuda vodio. Od 1. srpnja vraćen je promet ispod mosta na Ždrelcu te Iž više nije na ruti broda.
Đaci s Iža imali su tada mogućnost normalnog dolaska kući nakon završetka škole u Zadru, što se ovim dokida.
Na otocima je malo djece, a Ižani imaju zadovoljstvo da ih je ove godine čak nešto više – točnije 16 koji trebaju ovu liniju, kaže Lovrinov.
Dakle, Ižani su od Agencije tražili da brod nastavi doticati Iž bez obzira što mu to sada nije “usput”, odnosno što s povratkom linije kroz Mali Ždrelac to znači nešto manje od 10 milja dodatnog putovanja.
Zbog toga su se u komori, a o pristajanju brzog broda na liniji 9406 u Velom Ižu u večernjim satima našli predstavnici Iža, Jadrolinije, Grada, Agencije za obalni linijski promet, Općine Sali, Dalmatinskog saveza i Komore.
Predsjednik Komore Dario Jurin donio je zaključak da se prihvati zahtjev Mjesnog odbora Veli Iž za pristajanje katamarana u Velom Ižu na liniji 9406 (Zadar-Sali-Zaglav) u večernjim satima u povratku za Zadar nakon pristajanja u Salima u dane kada djeca idu u školu. Stoga se mole predstavnici Općine Sali da razmotre izdavanje suglasnosti za pristajanje bez uvjetovanja za većim brodom.
“Mediteran” i “Olea”
Naime, Dugootočani odnosno njihovi predstavnici tražili su na ovoj liniji veći i bolji brod od “Mediterana”. Isticali su njegove nedostatke navodeći da lani 12 puta nije prometovao i slično, a priželjkujući “Oleu” na ovoj liniji koja je u Zadru i ponekad je i uskakala. No, “Olea” je ugovorom definirana kao zamjena, ali za sve brodove. Istodobno “Maditeran” ima ugovor o koncesiji za ovu liniju koji nije moguće jednostrano prekinuti.
– Ozbiljno će se razmisliti o mogućnosti uvođenja kvalitetnijeg broda na liniji 9406, odnosno ispitati mogućnost uvođenja zamjenskog broda “Olea”. Međutim, to ne smije biti uvjet za rješavanje problema prijevoza djece. Vidimo da je problem postojećih ugovornih odnosa jedna od prepreka, kazano je na sastanku.
Preispitat će se i mogućnost kvalitetnijeg cestovnog povezivanja Dugog otoka eventualnim dopisom Komore Gradu ili na jednom od sljedećih sastanaka. Naime, uz mnoge druge probleme istaknuto je kako Dugi otok ima cestu, ali prečesto funkcionira kao dva otoka zbog slabe autobusne veze istočnog i zapadnog dijela.
Predstavnik Općine Sali rekao je da će se prijedlozi sa sastanka razmatrati na Općinskom vijeću već idućeg tjedna. Naime, problem bi trebalo dogovorno riješiti prije 6. rujna kada počinje nastava.
Ravnatelj Agencije izjasnio se da će Agencija prihvatiti financiranje dodatnih 9,5 milja ako se dobije suglasnost Općine Sali bez uvjeta za dovođenje većeg broda. Naime, postojeća je linija subvencionirana, subvencije se odobravaju po miljama, a one se ovim pristajanjem povećavaju.