ZAGREB – Maestro Ivan Repušić u novoj će opernoj sezoni dirigirati dvije premijere i tri značajne obnove! Na žalost, u tim predstavama i glazbenim kreacijama temperamentnog, strastvenog i silno nadarenog 32-godišnjeg dirigenta neće uživati hrvatska publika. Ali, i domaći poklonici opere, osobito oni u Splitu, kojima je Repušićevo ime na plakatu proteklih godina bilo garancija prvorazrednog muziciranja i užitka, bit će sretni i ponosni na svog miljenika koji je postao prvi kapelmajstor Državne opere u Hannoveru, jedne od najvažnijih njemačkih kazališnih kuća velike tradicije i ugleda.
Izbor probirljivih Nijemaca
Silne pohvale i predviđanja sjajne karijere kojima smo i mi obasipali Repušića gotovo od prvog njegovog izlaska na velike pozornice, nekima su se možda činile pretjerane i ponekad neumjerene. Sve su to, međutim, potvrdili uprava i orkestar hannoverske Opere. Koliko su probirljivi govori i to da su još prošle godine testirali petnaestak dirigenata i nisu izabrali nijednog. Ove, pak, godine, na audiciji za mjesto prvog kapelmajstora, što je po umjetničkoj važnosti mjesto odmah do Generalmusikdirektora, bilo je dvanaest kandidata. O ozbiljnosti, temeljitosti i visokim kriterijima svjedoči i program s kojim se na audiciji predstavio Repušić: drugi čin Puccinijeve Tosce, Brahmsova Prva simfonija i prvi stavak Mozartove 39. simfonije.
Naš mladi maestro s pravom je ponosan i silno sretan zbog činjenice što je dobio preko 90 posto glasova svih članova orkestra.
Veliko povjerenje
Repušić je u Hannoveru prvi put nastupio krajem 2008., kada je bez pokusa uskočio na jednu izvedbu Puccinijeve opere “La Bohere”. Bilo je to između pokusa za jednu od uspješnih i upamćenih Repušićevih predstava u Hrvatskoj, za “Madamu Butterfly” u Rijeci koju je režirala Dora Ruždjak sa slavnom kineskom sopranisticom Hui He u glavnoj ulozi.
Hannover je Repušića već tada zapazio i povjerio mu u narednoj sezoni nekoliko izvedbi Verdijeva “Rigoletta”, među kojima je bila i gala predstava u lipnju ove godine s Paolom Gavanellijem u naslovnoj ulozi. Koliko je Hannoveru Repušić kao operni dirigent potreban i važan najbolje pokazuje raspored njegovih nastupa u prvoj sezoni stalnog angažmana. Dirigirat će preko trideset pet naslova: premijere Mozartove “Otmice iz Saraja” i Verdijeva “Falstaffa” te obnove Bizetove “Carmen”, Puccinijeve “La Boheme” i Donizettijeve “Lucie di Lammermoor”.
Sjaj u očima
Uz to, što ga posebno veseli, na proljeće dirigira i gala predstavu “Falstaffa” u kojoj bi kao gost trebao nastupiti i jedan od najvećih baritona današnjice Bryn Terfel.
Zbog svega ovoga nitko nije zamjerio Repušiću što je morao otkazati svoj nastup posljednje večeri ovogodišnjih Dubrovačkih ljetnih igara, na kojima je ravnatelj glazbenog programa. Na sam dan tog koncerta, koji je sjajno zamislio sa šest domaćih mladih solista, otputovao je u Hannover gdje je već preksinoć dirigirao na koncertu kojim je najavljena i otvorena nova operna sezona.
Otišao je sa sjajem u očima koji blista kad god je riječ o glazbi, smislu i jedinom motivu njegovog rada. Ove ga godine, nažalost, nećemo vidjeti u hrvatskim operama. Ali, uopće ne sumnjamo da će vraćati, obogaćen novim iskustvima. Uostalom, on odlazi i prepun zahvalnosti za sve prilike koje je u domovini dobio, osobito u Splitu u kojem je bio i operni ravnatelj. Nimalo manje nisu ni naša zahvalnost za sve divne glazbene trenutke i dobre želje s kojima ga ispraćamo.