Kada sam lani u svojoj prvoj trgovini u Svetoj Heleni počeo prodavati muške kupaće gaćice s push upom, nisam niti slutio da će to biti hit i da će o njima pisati američki časopis The Sun News i tamošnji časopis koji piše o trendseterima. Tim više što sam u projekt proizvodnje muškog donjeg rublja krenuo sasvim slučajno, i to iz jedne potpuno drukčije priče – iz automobilske industrije, o svom prvom koraku prema uspjehu ispričao nam je Roland Lodoli, mladi karlovački poduzetnik, koji je već dvije godine vlasnik novog brenda – Lodoli underwear kolekcije donjeg rublja, namijenjene jačem spolu. Svega dvadeset posto kolekcije čini žensko rublje.
Dečki ludi za ružičastim
– Muškarci su željni boja. Do sada ste uglavnom u trgovinama donjim rubljem muškarcu mogli kupiti donji veš u klasičnim bojama, uglavnom su to crna, bijela, s malo šarenila, bokserice ili gaćice slip kroja, a niti kada su u pitanju gaćice za kupanje situacija nije puno bolja. Tu sam vidio svoju šansu, mogućnost da i muškarcima ponudim nešto veći izbor krojeva, a posebno boja. I, ne biste vjerovali, ali sve što smo muškarcima ove godine ponudili u ružičastoj boji odlično se prodavalo! Ružičaste gaćice s bijelom širokom lastikom oko struka bile su pravi hit. Cure su se te boje očito zasitile, pa im donje rublje u toj boji više nije zanimljivo, one kupuju sve nijanse plave, posebno tirkiznu boju – kazao je Roland, vjerojatno jedan od najmlađih poduzetnika u Karlovačkoj županiji. Kada se s dijelom obitelji 1998. vratio iz Njemačke u Karlovac imao je 22 godine; odmah je postao vlasnik tvrtke koja je bila generalni zastupnik za BMW automobile za Karlovačku i Primorsko-goransku županiju, a nakon nekoliko godina vodio je zastupništvo za Seat vozila.
Lodoli i na Karibima
– Otac je u Njemačkoj radio 25 godina u automobilskoj industriji, a ja sam se školovao za ekonomista u toj industriji. Došla je kriza i prodaja automobila je pala. Morao sam smisliti nešto drugo, nešto novo, čime ću moći osvojiti tržište. Na pamet mi je palo dizajniranje i proizvodnja muškog donjeg rublja, i taj sam projekt počeo razvijati već 2008., a lani smo donje rublje počeli i prodavati. Ideja da nastavljam razvijati obiteljsko prezime kao brend za koji se, još u automobilskoj industriji, pročulo, pokazala se dobrom – priča mladi poduzetnik.
U početku nije sve išlo lako, nije mogao dobiti kredit od banke, pa je strojeve za šivanje kupio putem leasing kuće, i to obiteljskom ušteđevinom i zaradom u autoindustriji. Do sada je, kaže, uložio oko 1,5 milijuna kuna. Osim u trgovini u Svetoj Heleni, Lodoli donje rublje može se kupiti i u trgovini u zagrebačkoj Vlaškoj ulici, a planira i otvaranje trgovina izvan Hrvatske.
– Odlično nam ide i internetska prodaja, a o našoj Lodoli underwear kolekciji raspravljaju i kupci na Facebooku. Hvale nas, preporučuju, što me veseli, a svima su se posebno svidjele push up bokserice, hvale ih i žene i muškarci – kazao je Roland. Njegovo donje rublje klikom miša dolazi do kupaca u Americi, Australiji i po cijeloj Europi. Postalo je još popularnije kada su o novoj kolekciji Lodoli underwear i muškim push up gaćicama pisali američki časopis The Sun News i magazin koji piše o američkim trendseterima, a emisiju su imali i na BBC-ju.
Pažnju Hrvatica, kada je u pitanju to donje rublje, svakako je privukao i popularni glumac Mario Valentić, koji je prvi promovirao kolekciju. Modeli su bili i karlovački Mister Hrvatske Matija Mejaški, ali i aktualni hrvatski Mister turizma Marko Dančulović, koji je prije nekoliko mjeseci na svjetskom izboru za Mistera turizma Intercontinental 2010. u Dominikanskoj Republici osvojio titulu drugog pratitelja i najboljeg svjetskog modela. Osim njega, i ostali su natjecatelji na Karibima nosili Lodoli donje rublje.
– Pregovaram s četiri nova modela, bit će to osobe koje su poznate hrvatskoj javnosti, ali ne vezano uz tekstilnu industriju. Oni će biti modeli za muško donje rublje, ali i za žensku kolekciju rublja. Širimo ponudu, pa će se uskoro na prodajnim policama i u internetskoj ponudi naći i naše sportske jakne, trenirke, majice, a sljedeće ćemo ljeto prodavati i push up kupaće gaćice u bojama hrvatske zastave – najavio je Roland.
Rekao je da su kupcima, posebno strancima, zanimljivi detalji koji su nenametljivo ušiveni na gaćicama – od natpisa na glagoljici, do znakovitih poruka, primjerice ‘dok nam živo srce bije’, a pažnju plijene i motivi – bokserice s uzorkom dalmatinca malo su kome promakle. Kupci mogu nabaviti i pidžame, a među originalnijima su one s prugama na kojima je natpis Lepoglava, s brojem ćelije.
Konac nastao od drveta
– Važna je i kvaliteta rublja. Nju su ocjenjivali neki internetski portali u Americi i rezultati su pokazali da smo kvalitetniji i od nekih svjetski poznatih brendova. To je i zbog materijala s kojim radimo. Riječ je o takozvanom mikromodalu – mekanom materijalu koji čini konac nastao od celuloze drveta. To je platno kao druga koža, mekano je i pripija se uz tijelo – objasnio je karlovački poduzetnik.
Trenutačno za njega rade četiri iskusne šivačice koje su nekada radile u tekstilnoj industriji i koje s modelarkom koja napravi krojeve i razrađuje ideje, mogu napraviti sve što mladi šef osmisli.