Mogućnost privatnog surfanja je jako važan dio svakog internetskog preglednika, no budući da je anonimno, do sad nije bilo konkretnih statistika korištenja. Mozilla je odlučila provesti istraživanje među korisnicima i došla je do rezultata koji nikog nisu iznenadili.
Na zamolbu iz Mozille, neki korisnici njihovog Internet preglednika Firefoxa odlučili su sudjelovati u studiji pod naslovom “Dan u životu preglednika”, koji je na tjedan dana motrio korištenje preglednika. Istraživači nisu bilježili stranice koje su korisnici posjećivali, već su pratili vrijeme uključivanja i isključivanja privatnog pretraživanja.
Na taj su način identificirali četiri lokalna maksimuma u korištenju ovog načina surfanja. Prvi put, privatno surfanje poraste oko vremena za ručak. Sljedeći porast je oko pet popodne (popularni TeeTime), kad ljudi stižu kući s posla. Treći maksimum je oko 10 navečer, i posljednji, znatno manji, nakon ponoći.
Korištenje privatnog pretraživanja za vrijeme ručka sugerira da mnogi radnici u uredu ne vjeruju IT osoblju tvrtke i da misle da im poslodavac pretražuje povijest surfanja na poslu. Noćni maksimumi su jasni, no stručnajci kažu kako je teško objasniti porast po povratku s posla.
Dalje, studija je utvrdila da prosječno korištenje privatnog surfanja traje oko deset minuta, dok 25 posto korisnika privatno surfa tek oko četiri minute. Duljina korištenja privatnog pretraživanja ne mijenja se značajnije tokom dana, osim za surfanje oko pet popodne. Tada korisnici ostaju ulogirani nešto kraće. Ovo pak navodi na pomisao da je dolazak kući vrijeme za zadnju provjeru poslovnog e-maila.