Ovo je samo jedna od opcija koju nudi Studija o uvođenju vinjeta na hrvatskim autocestama koju je na 70 stranica izradio Fakultet prometnih znanosti i Institut prometa i veza. Autor je prof. Ivan Dadić sa suradnicima.
U Studiji se predlaže uvođenje regionalnih vinjeta. Hrvatsku su podijelili u pet prometnih regija od kojih bi svaka imala svoju cijenu vinjeta. Oni koji kupe vinjetu za npr. Hrvatsko primorje i Istru besplatno se voze prometnicama u toj regiji. Za vožnju izvan regije, regionalnu vinjetu kombinirali bi s državnom.
Tako onaj vozač s vinjetom za Hrvatsko primorje i Istru može s godišnjom regionalnom vinjetom, za 490 kuna, do mile volje prolaziti Istarskom ipsilonom i tunelom Učka, no vinjeta mu vrijedi samo za jedan dio autoceste Rijeka-Zagreb.
Vinjete bi se mogle prvo uvesti u prijelaznoj fazi, zajedno sa zadržavanjem postojeće naplate, koja bi se postupno ukinula, a hrvatska Vlada bi trebala osnovati Agenciju za naplatu cestarina koja bi štampala vinjete, organizirala i kontrolirala razdiobu prikupljenih sredstava.
Korištenjem vinjeta povećao bi se promet autocestama za 20 posto. Naime prema istraživanju upravo naše autoceste na začelju su ljestvice gustoće prometa u Europi. Čekanja na autocestama bila bi manja jer bi se ukinula naplata, gradilo bi s3e više čvorišta, itd.
Cijena desetodnevnih vinjeta, bila bi 25 posto viša u turističkoj sezoni. U sustav naplate osim autocesta ušle bi i Riječka i splitska obilaznica, gdje se više ne bi smjelo voziti bez vinjete, a isto bi bilo i na istarskom ipsilonu, brzim cestama Solin-Klis i Sv. Helena-Vrbovec, piše Novi list.
Ovo je samo jedna od opcija koju nudi Studija o uvođenju vinjeta na hrvatskim autocestama koju je na 70 stranica izradio Fakultet prometnih znanosti i Institut prometa i veza. Autor je prof. Ivan Dadić sa suradnicima.
U Studiji se predlaže uvođenje regionalnih vinjeta. Hrvatsku su podijelili u pet prometnih regija od kojih bi svaka imala svoju cijenu vinjeta. Oni koji kupe vinjetu za npr. Hrvatsko primorje i Istru besplatno se voze prometnicama u toj regiji. Za vožnju izvan regije, regionalnu vinjetu kombinirali bi s državnom.
Tako onaj vozač s vinjetom za Hrvatsko primorje i Istru može s godišnjom regionalnom vinjetom, za 490 kuna, do mile volje prolaziti Istarskom ipsilonom i tunelom Učka, no vinjeta mu vrijedi samo za jedan dio autoceste Rijeka-Zagreb.
Vinjete bi se mogle prvo uvesti u prijelaznoj fazi, zajedno sa zadržavanjem postojeće naplate, koja bi se postupno ukinula, a hrvatska Vlada bi trebala osnovati Agenciju za naplatu cestarina koja bi štampala vinjete, organizirala i kontrolirala razdiobu prikupljenih sredstava.
Korištenjem vinjeta povećao bi se promet autocestama za 20 posto. Naime prema istraživanju upravo naše autoceste na začelju su ljestvice gustoće prometa u Europi. Čekanja na autocestama bila bi manja jer bi se ukinula naplata, gradilo bi s3e više čvorišta, itd.
Cijena desetodnevnih vinjeta, bila bi 25 posto viša u turističkoj sezoni. U sustav naplate osim autocesta ušle bi i Riječka i splitska obilaznica, gdje se više ne bi smjelo voziti bez vinjete, a isto bi bilo i na istarskom ipsilonu, brzim cestama Solin-Klis i Sv. Helena-Vrbovec, piše Novi list.