Hrvatske građevinske i druge tvrtke, pojedinačno ili u konzorciju, dobrodošle su u Libiju u kojoj su počeli projekti stambeno-poslovne izgradnje te izgradnje cesta, komunalne i druge infrastrukture za što se planiraju ulaganja od 50 milijardi američkih dolara, istaknuto je na današnjem seminaru u zagrebačkoj Komori na temu Kako poslovati u Libiji.
Seminar su u sklopu posjete poslovne libijske delegacije Hrvatskoj organizirale Hrvatska gospodarska komora i hrvatsko Veleposlanstvo u Libiji s ciljem poticanja i pozivanja hrvatskih građevinskih tvrtki da se prijave na natječaje za poslove u Libiji.
Prezentaciju o mogućnostima poslovanja u Libiji te infrastrukturnim, projektima stanogradnje i drugim projektima u toj zemlji održali su pred oko 50 predstavnika hrvatskih tvrtki direktori američke konzultantske tvrtke za projektni menadžment AECOM te libijske Uprave za stambenu izgradnju i infrastrukturu HIB.
Obojica su pritom istaknula da su navedene investicije od 50 milijardi dolara u Libiji trenutno među najvećim u svijetu, te da se osim na stanogradnji i infrastrukturi dosta radi na gradnji ili obnovi škola, mostova, bolnica, hotela, aerodroma i drugog.
Time se, kako je rekao Sam Talje iz Aecoma, želi transformirati urbani, ekonomski, socijalni i drugi društveni život Libije, navodeći da je u igri oko 145 infrastrukturnih projekata, među kojima i kompletna infrastruktura za 68 gradova, izgradnja više od 120 tisuća novih stambenih zgrada, stotine kilometara cesta i autocesta, prometnih sustava i drugog.
Na skupu se čulo da među hrvatskim tvrtkama ima zanimanja za poslovanje u Libiji, ali među problemima je i taj što malo njih ima dovoljno sredstava za otvaranje ureda svoje tvrtke u toj zemlji, što se preporučuje za pristupanje natječaju, kao i zapošljavanje bar 50 posto domaćeg stanovništva.
Trenutno u Libiji posluje devet hrvatskih tvrtki – Viadukt, Geofizika, Adriamar, Montmontaža, Crosco i TVD Sistemi iz Zagreba, BCDE Split, Diaput iz Gospića, koji u Tripoliju otvara tvornicu, te zračni prijevoznik TradeAir iz Velike Gorice koji prevozi naftne djelatnike.
Ukupno u toj zemlji radi oko 500 hrvatskih građana, ali su oni, kao i drugi iz Europe, skuplji u odnosu na one iz južne i jugoistočne Azije, te posebno iz Egipta kojih je u Libiji na građevinskim poslovima najviše.