I ove godine nakon Dana grada Zadra 24. studenoga započet će se s blagdanskim dekoriranjem grada i to po ustaljenoj proceduri od rubnih dijelova grada prema Poluotoku. Posao je i ove godine povjeren zadarskoj tvrtki “Marex Elektrostroj”, odnosno tvrtki “Plan B” kao podizvođaču. Iako se za posao koji je ovim dvjema tvrtkama povjeren nakon javnog natječaja planiralo izdvojiti 400 tisuća kuna godišnje, već treću godinu, odnosno protekle godine gradonačelnik Zvonimir Vrančić zatražio je skromnost zbog recesije te je odlučio uštedjeti i na blagdanskom dekoriranju grada na način da je iznos predviđen natječajem umanjio za sto tisuća kuna. Tom prigodom je napomenuo da se isti iznos za blagdansko ukrašavanje grada, dakle, sada 300 tisuća kuna predvidi i u ovogodišnjem proračunu.
Četverogodišnja koncesija
Kako doznajemo od dogradonačelnika Dražena Grgurovića, osigurani iznos će biti isti kao i prethodne godine, no možda čak i nešto manji. Gradonačelnik Vrančić je svoju prošlogodišnju odluku obrazložio riječima kako se grad može lijepo ukrasiti i sa 300 tisuća kuna. Tada je ukazao kako samo ukrašavanje mora biti nešto skromnije nego prethodnih godina u financijskom smislu, kako treba smanjiti troškove, kupnju novih ukrasa, u svakom slučaju naglasio je potrebu za štednjom na ovom polju rada.
– Što se tiče financijskog okvira osiguranog ove godine za blagdansko ukrašavanje grada, mogu samo potvrditi da će biti isti kao i prethodne, a možda čak i manji. U svakom slučaju, neće biti veći. Ne znamo još sve činjenice, ali sve najvećim dijelom ovisi o trenutačnom stanju proračuna i ne samo za taj posao već i za one vitalnije projekte, kazao je dogradonačelnik Grgurović.
Četverogodišnja koncesija blagdanskog ukrašavanja grada povjerena tvrtki “Marex Elektrostroj”, odnosno tvrtki “Plan B” kao podizvođaču završava ove godine. Dogradonačelnik Grgurović ističe da će za istu svrhu biti ponovno raspisan javni natječaj, no o točnim terminima je još, kako ističe, rano govoriti. Neven Stojaković, vlasnik Agencije za promidžbu i organizaciju “Plan B” koja se već dugi niz godina brine za blagdanski ugođaj zadarskih ulica i kaleta, ističe kako će se kao jedina zadarska tvrtka koja se bavi ovim vidom posla zasigurno ponovno prijaviti na nadolazeći natječaj, samostalno ili opet u ulozi podizvođača.
– Iako osim nas postoje i druge tvrtke koje se bave istim ili sličnim poslom u cijeloj Hrvatskoj, naša tvrtka je jedina sa zadarskog područja. Smatram da taj posao ipak treba dobiti netko domaći tko živi s ovim gradom, tko poznaje njegove ljude, njegovu kulturu i povijest i stoga ćemo se zasigurno ponovno prijaviti na natječaj kada dođe vrijeme za to, naglasio je Stojaković.
Što se tiče ovogodišnjeg blagdanskog ugođaja smatra da neće biti posebno skromniji što se tiče okićenih površina u usporedbi s proteklim godinama, jer se tijekom godina nakupio veliki broj ukrasa, ali će biti skromniji što se tiče noviteta.
– Završavamo još pojedine nove detalje kojih ove godine neće biti previše. Jedan dio će se odvojiti za novouređeni dio Foruma. Težimo da sve novo što se napravi smjestimo na Poluotok jer to područje treba zadržati najveću pažnju naših sugrađana, ali i gostiju. Kao centar grada mora imati intenciju privlačenja što većeg broja ljudi. Okolna područja će uglavnom biti ukrašena kao i prijašnjih godina uz poneke male promjene, kazao je Stojaković.
Tristo tisuća kuna
Iznos od 300 tisuća kuna predviđen za ukrašavanje je zapravo iznos s uračunatim PDV-om te je onaj pravi iznos kojim se može raspolagati manji. Od tog iznosa, kako ističe Stojaković, pola novca odlazi na montažu, spajanje u struju te skidanja ukrasa, odnosno na tehnički dio. Ostala polovica uključuje izradu novih i reparaciju starih ukrasa te pokrivanje troškova organizacije.
– Osigurani iznos će biti koliki bude. Mi ćemo se prilagoditi takvim uvjetima. Naime, unatrag nekoliko godina prikupili smo jedan popriličan broj ukrasa te će grad biti okićen kao uvijek. Potrudit ćemo se da s onoliko novca koliko imamo za nove ukrase napravimo dobre i kvalitetne stvari. Naime, od prošle godine koristimo led tehnologiju koja je skuplja, ali dugotrajnija i efektnija. Ono što bude novo bit će jako efektno, dok ćemo postojećim ukrasima zamijeniti lokacije, odnosno promijenit ćemo im pozicije što je na nekakav način opet promjena. Koliko bude novca toliko će se i napraviti, no mi se uvijek malo više potrudimo pa od postojećih stvari izmišljamo nove jer je to naš posao, istaknuo je Stojaković.
Vlasnik Agencije za promidžbu “Plan B” ističe da već postoje određene ideje za ostvarenje oku što ugodnijih blagdana, no kako iste Grad treba prethodno odobriti, nije htio ulaziti u detaljnije analize svog rada.
– Svake godine napravim simulaciju u vidu knjižice koja simulira prošlogodišnje stanje te promjene koje su predviđene za ovu godinu. No prije no što to Gradsko poglavarstvo odobri, ne mogu govoriti o tome. Postoji mogućnost da će Narodni trg biti okićen ukrasima od prošle godine, dok će se novi ukrasi raditi najvjerojatnije za Kalelargu na kojoj se ukrasi nisu mijenjali već tri godine. Tako da će u novom ruhu zasjati potez Kalelarge i Foruma. Na Forumu se pak ne mogu očekivati nekakvi strašni zahvati jer je to golemo područje i dosta nezgodno za uređivanje jer se uglavnom radi o parternoj površini te se ukrasi nemaju gdje vješati, ali je zasigurno prostor koji zahtijeva određene intervencije. Na Narodnom trgu će i ove godine biti postavljen bor, koji je prošle godine bio ukrašen u sklopu manifestacije Advent na Poluotoku, međutim, nisam siguran da će ove godine projekt Adventa biti realiziran tako da će se vjerojatno vratiti stari način postavljanja i ukrašavanja bora koji neće imati 15 metara, ali će zasigurno biti veći nego prošle godine, naglasio je Stojaković.