Nakon godina neispunjenih najava, natječaj Hrvatskih cesta za rekonstrukciju raskrižja Žmirići napokon je ugledao svjetlo dana. Time su novinari kroz objavljenu dokumentaciju po prvi put dobili uvid u detalje tog dugoočekivanog projekta, čija je vrijednost procijenjena na vrtoglavih 53 milijuna kuna, odnosno po novome – 7.034.308,85 eura.
Obuhvat je dosta veći od samog raskrižja te uključuje izgradnju obilaznih prometnica sa svom komunalnom infrastrukturom (vodoopskrbna mreža, fekalna i oborinska odvodnja te javna rasvjeta i DTK), te rekonstrukciju postojećih spojeva na javnu cestu i raskrižja čime će ukupna duljina rekonstruiranih i izgrađenih cesta iznositi oko 3 kilometra.
Ulica Put Nina predviđena je za rekonstrukciju u duljini od cca. 1.039 metara, dok će se Ulica Matije Gupca, odnosno Hrvatskog sabora u produžetku, preobraziti u duljini od cca. 836 metara. Rekonstruirana državna cesta sastojat će se od dva kolnička traka (svaki s dva prometna traka), međusobno razdvojena zelenim pojasom. U zoni raskrižja izgradit će se lijevi i desni skretači, pa će Žmirići u budućnosti izgledati kao “mini autocesta” s ukupno šest prometnih traka. Projekt predviđa i izgradnju biciklističkih staza što će razveseliti brojne bicikliste u smjeru Nina, iako se kroz ovaj projekt neće u potpunosti spojiti s postojećom rutom.
No ono što su priželjkivali vozači, a riječ je naravno o rotoru, prometna struka odavno je odbacila pa će na raskrižju Žmirići i nakon rekonstrukcije ostati semafori. Štoviše, projekt predviđa i dodatnu semaforizaciju na spojevima s obilaznicama, koje će kasnije biti u statusu gradskih cesta.
„Obrađena je semaforizacija raskrižja: Ulica Hrvatskog Sabora/Put Nina/Matije Gupca, Ulica Hrvatskog Sabora/gradska ulica, Ulica Put Nina/gradska ulica, Ulica Matije Gupca/gradska ulica. Raskrižja će međusobno biti povezana u koordinirani rad. U dnevnom režimu rada od 06:00 do 21:30 predviđena je poluovisna strategija upravljanja obzirom da se predmetna semaforizirana raskrižja stavljaju u koordinirani rad (zeleni val). U noćnom režimu rada od 21:30 do 06:00 primijenit će se upravljanje potpuno ovisno o prometu”, navodi se u projektu D&Z-a.
Jedna alternativna prometnica obilazi trgovački centar Plodine i izlazi kod benzinske postaje, dok druga kruži oko „Hey parka”, i to paralelno s cestom koja je nedavno uređena za pristup tom prvom zadarskom retail centru. Cesta koja spaja Ulicu Matije Gupca i D306 bit će ukupne duljine 355,30 metra, dok će se prometnica koja spaja Ulicu Hrvatskog sabora i D306 urediti u duljini od cca 580 metara.
Do kraja siječnja otvoren je natječaj kojim se traži izvođač ovih 15-mjesečnih radova. Koliko će od tog vremena otići na izgradnju obilaznica, a koliko na samu rekonstrukciju raskrižja, znat će se iz dinamičkog plana koji je obveza građevinara. Deset dana kasnije, otvorit će se ponude za nadzor radova s procjenom vrijednosti od 2,5 milijuna kuna (331.807,02 eura)
Rekonstrukcijom raskrižja i proširenjem prometnice, kao i izgradnjom obilaznica, trebala bi se dobiti veća propusna moć ceste na zapadnom ulazu u grad, gdje se ljeti stvaraju duge kolone vozila.