Ako vam u poštanski pretinac pristigne atraktivna ponuda za posao tajnog kupca od tima „Tajni kupac” koji iza svoje ponude stoji samo s e-mail adresom [email protected], dobro promislite prije nego što na neprovjerenu adresu uputite svoje osobne podatke.
Naime, spomenuti tim u svojoj ponudi nudi honorarnu suradnju na poslovima tajanstvene provjere i praćenja kvalitete usluge u uslužnim djelatnostima u trgovačkim centrima, autosalonima, autoservisima i slično. No prije nego donese odluku o zaposlenju tim „Tajni kupac” od svojih budućih zaposlenika traži mnoštvo osobnih podataka, počevši od imena, prezimena, adrese stanovanja, tvrtke u kojoj rade i pozicije na kojoj su, marke i modela svog vozila, njegovu kilometražu i godište, te ono najzanimljivije, radno vrijeme zaposlenika. U prevedenom, vrijeme kada nisu doma.
Knežević: Poruke najbolje ignorirati
Nakon primitka e-maila o poslovnoj suradnji pokušali smo kontaktirati tim „Tajni kupac” i doznati ime i prezime ponuđača poslovne suradnje, kao i ime tvrtke, no odgovora nije bilo.
Spomenuti „prijedlozi suradnje” samo su dio šarolike ponude kojom se građani zasipaju posljednjih mjeseci bilo telefonom ili e-mailom, kazuje Zoran Knežević iz Zadarskog potrošača. Prijava građana o spomenutoj ponudi „Tajnog kupca” još nije bilo, kaže, no građani bi svakako trebali biti oprezni kada su u pitanju ponude s nepoznatih adresa:
– Upozoravamo potrošače da ne nasjedaju na takve ponude jer uvijek postoji mogućnost da budu prevareni. Evo, baš nas je sad zvala jedna gospođa oko ponude koja joj je pristigla za nekakve parfeme. To je stvarno prevršilo svaku mjeru. Građani bi trebali biti oprezni i ne nasjedati na slatkorječive ponude. Najbolje bi bilo da na reagiraju na njih, pogotovo ako dolaze s nepoznate adrese. Jer, vidimo da nas i neke legalne firme žele provariti, a kamoli i neke koje niti ne postoje, kazuje Knežević.
Telefonski pozivi
Trenutačno Zadarski potrošač ima najviše pritužbi vezanih uz telefonske pozive građanima u bilo koje doba dana i noći, kojima se nude različite stvari od parfema do putovanja. Time se krši zakon o privatnosti, a pod istu tematiku spadaju i kojekakvi e-mailovi s različitim ponudama:
– Mi cijelo vrijeme pozivamo institucije da počnu raditi svoj posao, no kao da se podilazi velikim lobijima i prava građana se ignoriraju. Jer mi imamo dobar Zakon o zaštiti potrošača, no on se ne primjenjuje, kazuje Knežević, dodajući da se trenutačno u Hrvatskoj 22 članka zakona koji se odnose na agresivno ponašanje ne primjenjuju.
– Pojedine tvrtke to znaju, pa koriste priliku jer znaju da nema posljedica, pojašnjava Knežević.
Situacija bi se ipak trebala poboljšati ulaskom u Europsku uniju. A do tad, građanima se savjetuje oprez kako umjesto posla tajanstvenog kupca možda ne bi svjedočili o tajanstvenom nestanku svog automobila.