Radovi na dogradnji gradske luke Sali na Dugom otoku došli su gotovo do polovice puta. Riječ je o projektu vrijednom preko 90 milijuna kuna, u sklopu kojeg je planirano proširenje luke izgradnjom obale u dužini od 149,44 metara, uređenjem zaobalne površine uz novoizgrađenu obalu te izgradnjom lukobrana za zaštitu luke od valova, u dužini od 116 metara.
Izvođač radova je zajednica ponuditelja Adriaing d.o.o. Koper i Kali gradnja d.o.o. Kali, a najnovije informacije s gradilišta prenio je Davor Škibola, ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar koja je nositelj tog značajnog projekta.
„To je jedan vrlo kompleksan posao, ali nadamo se da ćemo sve stići do roka, odnosno kraja 2023. godine. Trenutno je u tijeku bušenje pilota na priveznoj obali, a izvođači su do početka prosinca izbušili 61 od ukupno 72 pilota. Inače, radi se o betonskim cijevima koje se uglavljuju četiri metra u stijene u morskom dnu te predstavljaju temelj za cijelu strukturu obale. Drugi dio priče je gradnja lukobrana koji je kombinacija nasipa i pilota. Od ukupno 26 pilota do početka prosinca ugrađeno je 16, a završen je i dio nasipa te smo s 30 metara došli na 15 metara dubine. Vrši se predopterećenje da bi se učvrstio nasip, kako bi se na njega položili polugotovi elementi”, doznajemo od ravnatelja Škibole.
Projekt Županijske lučke uprave dovest će do povećanja sigurnosti pomorskog prometa u luci Sali, osiguranja usluge prijevoza tijekom cijele godine te bolje povezanosti Dugog otoka s kopnom. Na vanjskom kraju zahvata izgradnjom lukobrana od 116 metara zaštitit će se nova privezna obala od vjetra i valova s jugoistoka i juga, kao i cijela luka.
Predmetnim projektom luka Sali će zadovoljiti sigurnosne uvjete za prihvat brodova i u lošijim vremenskim uvjetima, a što će značiti manje otkazanih plovidbi i kašnjenja, odnosno više zadovoljnih putnika. Kapacitet vezova značajno će se povećati sa sadašnjih sedamdesetak te će porasti i kvaliteta usluge u luci.
„Velika je to stvar za mjesto Sali i Dugi otok, kao i za cijelu Zadarsku županiju. Kako konture gradilišta izranjaju iz mora, tako lokalno stanovništvo postaje sve svjesnije što će dobiti ovim projektom”, poručio je Škibola.
Županijska lučka uprava od početka je vodila računa o potrebama lokalnog stanovništva pa su tijekom ljeta formirali koridor sigurne plovidbe, sve kako bi smanjili utjecaj radova na komercijalne aktivnosti tijekom turističke sezone.
„Studija, koju je izradio profesor Damir Zec s Pomorskog fakulteta u Rijeci, pokazala je kako je moguće uplovljavanje u luku brodicama do 12 metara dužine, do 4 metra širine i gaza do 2,5 metra i to isključivo tijekom dnevnog svjetla. Uvidjeli smo da je to funkcioniralo, kao i prostor za moguće poboljšanje koridora za sljedeću sezonu. Stoga ćemo s profesorom vidjeti može li se revidirati studija na način da se omogući uplovljavanje većim brodovima kako bi svi bili zadovoljni. Teško je precizirati u kojoj će fazi radovi biti u tom trenutku, ali napravit ćemo sve da se promet u luci odvija što normalnije, uz garantiranu sigurnost koja mora biti na prvom mjestu”, istaknuo je ravnatelj Škibola.
Nova 2023. godina donosi nove projekte za Županijsku lučku upravu.
„Od najznačajnijih izdvajamo projektiranje lukobrana u našoj najvećoj putničkoj luci Preko te projektiranje nove trajektne luke Biograd n/M u predjelu Kumenat. Radi se o dva vrlo bitna projekta koja planiramo aplicirati za financiranje sredstvima iz EU fondova”, najavio je Škibola koji je iskoristio ovu priliku kako bi sugrađanima zaželio ugodne blagdane i sretnu novu godinu.
Ukupna vrijednost projekta „Dogradnja gradske luke Sali na Dugom otoku” iznosi 90.554.459,65 kuna, od čega se 85% sufinancira iz Kohezijskog fonda Europske unije u okviru „Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020.”, dok 15% sufinancira Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
Sadržaj članka isključiva je odgovornost Županijske lučke uprave Zadar.