Potrošači u Hrvatskoj i zemljama istočne Europe oduvijek su sumnjali da su proizvodi poznatih svjetskih tvrtki, koje kupuju kod kuće, slabije kvalitete od onih kupljenih u Italiji, Austriji, Njemačkoj, odnosno na Zapadu .
Te je sumnje sada potvrdilo i istraživanje Slovačkog instituta za veterinarstvo i hranu, koji je ispitao šest proizvoda: Coca Colu, čokoladu Milka, crni i crveni papar Kotanyi, instant kavu Nescafe Gold, kavu u zrnu Jacobs Kronung te kavu Tchibo Espresso.
Samo čokolada Milka bila je iste kvalitete bez obzira na to gdje je kupljena, dok se kvaliteta ostalih pet proizvoda razlikovala od države do države.
Institut je utvrdio da Coca Cola iz prodavaonica u Mađarskoj, Slovačkoj, Rumunjskoj i Bugarskoj sadrži izoglukozu od kukuruza .
Taj je zaslađivač znatno jeftiniji od običnog šećera (saharoze), koji se nalazi u Coca Coli kupljenoj u prodavaonicama Njemačke, Austrije, Poljske i Češke, objavio je Euractiv.com.
Najveće su razlike uočene kod Kotanyi papra, koji je u prodavaonicama Mađarske, Austrije i Slovačke znatno kvalitetniji od potrebnih standarda, a u Bugarskoj znatno ispod standarda. Euractiv nije objavio pojedinosti koje se tiču kvalitete preostalih proizvodača, jer se nisu udostojili odgovoriti na nalaze.
Predstavnici Coca Cole i Kotanyija uglavnom su opovrgnuli nalaze istraživanja. Predstavniku slovačke udruge potrošača Milošu Lauku zanimljivo je to što se proizvodi slabije kvalitete uvijek pronađu u prodavaonicama novih članica EU, a na austrijskom i njemačkom tržištu »to nikada nije slučaj«