Projekt Ninsko blato, čija se vrijednost s prvotnih 45 u međuvremenu popela na 70 milijuna eura, nije kako se to već neko vrijeme špekulira u Ninu i njegovoj okolici zapeo u blatu, već on zajedničkim snagama investitora, zadarske Tankerske plovidbe i Grada Nina, korača naprijed snažnim koracima, piše Zdarski list.
U to su se u utorak navečer mogli osobno uvjeriti iz opširnog i temeljitog izlaganja predsjednika Uprave Tankerske plovidbe Ive Mustaća na tu temu i vijećnici ninskog Gradskog vijeća na sjednici koju je sazvao i njom predsjedao, predsjednik Davor Ćurjurić (HDZ).
Prije nego što se Mustać uključio u raspravu, vijećnici su nakon temeljite rasprave jednoglasno usvojili odluku o zaključivanju novog aneksa ugovora o osnivanju prava građenja s nositeljem projekta tvrtkom RTC d.o.o.Nin. U tom se ugovoru, o čemu je iscrpno govorio voditelj gradske pravne službe Željko Radošević, uz ostalo navodi kako su ugovorene strane Grad Nin i RTC Nin d.o.o. dogovorile pomicanje prava građenja to jest preuzetih prava i obaveza s dosadašnjih 50 na narednih 70 godina. Nakon isteka tog roka, to jest koncesije, investitor je dužan sve izgrađene objekte i zemljište ponovno vratiti izvornom vlasniku, gradu Ninu. Ako ne bi došlo do gradnje iz objektivnih razloga investitor će svu projektno-tehničku dokumentaciju ustupiti Gradu, koji će je potom “prodati” nekom novom investitoru, a dobiveni novac ustupiti investitoru. Svakako u svemu ovom je bitno istaknuti da je konačni rok početka gradnje dogovoren za 31. prosinca 2014. godine, a ako se dogodi da investitor, Tankerska plovidba, od Europskih pristupnih fondova dobije oko 30 milijuna nepovratnih sredstava za projekt Ninsko blato, a za što postoje veliki izgledi, dan gradnje bi se prolongirao na 31. prosinca 2016. godine.
Ovakvim razvojem situacije svoje nezadovoljstvo izrazila su dvojica ninskih oporbenih vijećnika i to Endo Sipina iz redova (SDP) te nezavisni Veljko Šalov.
– Kada se sklapaju ovako vrijedni ugovori među ozbiljnim partnerima onda se ne unosi sumnja već na početku kako do ugovora neće doći, kao što je ovdje slučaj. Mislimo da do realizacije ovog projekta neće doći i da ovdje već postoji tzv. plan B, rekli su Sipina i Šalov te su inzistirali da se vijećnicima umjesto ovog, kako su kazali aneksa nabacanog zbrda i zdola, uruči konačni i pročišćeni tekst novog ugovora.
Odgovarajući Sipini i Šalovu predsjednik Ćurjurić je rekao da je održan čitav niz međusobnih sastanaka.
– Radi se o ozbiljnoj firmi i ozbiljnom investitoru. Oni su vukli na njihovu, a mi na našu stranu, što je sasvim logično. Nije bio lak posao. Mi nismo imali drugog izbora. Ugovor ćete svi dobiti i vidjet će se hoće li nam biti ponos ili samo na uspomenu, kazao je Ćurjurić, umirujući prvenstveno vijećnike iz Nina. On je potom vijećnicima ponudio navedeni aneks ugovora, kojeg su svi jednoglasno prihvatili.
Gradonačelnik Emil Ćurko je zahvalio Upravi Tankerske s Ivom Mustaćem na svemu što su po ovom pitanju u proteklih šest godina učinili te na iskazanoj financijskoj potpori Gradu Ninu glede ovog projekta.
– Došli smo blizu građevinske dozvole i nastavljamo dalje sa zacrtanim planom i programom, ustvrdio je gradonačelnik Ćurko.