U petak, zbog bure, trajekt “Bartul Kašić”, niti u polasku niti odlasku nije uspio pristati na Istu u uvali Kosirača, niti na Olibu, tako da su se putnici za ta dva otoka, koji su se ukrcali na trajekt u 9 sati ujutro, naposlijetku u 22,45 vratili u Zadar. Na trajektu su boravili više od 12 sati, a da im se nitko od posade Jadrolinijina trajekta “Bartol Kašić” nije obratio, popričao s njima, a kamoli ponudio pićem ili hranom na račun tvrtke.
Na Istu je “Bartul Kašić” pokušao pristati nekoliko puta, no zapovjedniku trajekta to nikako polazilo za rukom. Išćani, koji su mahom iz pomorskih obitelji, pričaju kako je riječ o čistom neznanju zapovjednika trajekta jer u uvali Kosirača bura puše na specifičan način. U ovom slučaju, treba poznavati more i vjetar, što očito sa zapovjednikom “Bartul Kašić” nije slučaj. Inače, ovo nije prvi put da “Bartul Kašić” ima problema s pristajanjem na Istu za burnih vremena. Svoju nesposobnost Jadrolinijina posada ne priznaje, pomoć iskusnih pomoraca ne želi, tako da se Išćani nerado ukrcavaju na trajekt “Bartul Kašić”. Uza sve to, ogorčeni su zbog njihove neljubaznosti i netaktičnosti u situaciji kada putnici na trajektu ostaju “zatočeni” i više od 12 sati, pritom ne stižući na željeno odredište.
Isprika putnicima – nije praksa
U Jadroliniji, točnije operativnoj službi u Zadru, upoznati su s problemima koje je trajekt “Bartul Kašić” imao s pristajanjem, odnosno nepristajanjem na Istu i Olibu. Boris Ostojić, iz operativne službe u zadarskoj Jadroliniji, navodi da je u petak puhala jaka bura i da je zapovjednik trajekta “Bartul Kašić”, nakon više pokušaja, odustao od pristajanja na Istu u uvali Kosirača, kako ne bi doveo u opasnost putnike, posadu i trajekt.
– Bura je jako puhala. Po onim slikama koje smo kasnije vidjeli, situacija je doista bila gadna. No, ono što se u tom trenutku događalo na terenu, isključivo ovisi o osobnoj procjeni zapovjednika trajekta. On je odlučio da bi svaki daljnji pokušaj pristajanja na Istu, a kasnije i na Olibu, ugrozio sigurnost putnika, posade i trajekta. To je njegova odluka, stvar osobne procjene, kaže Boris Ostojić, dodajući da je zapovjednik odgovoran za trajekt, posadu i putnike, a odluke donosi ovisno o stanju na terenu.
U ovom slučaju, zapovjednik je odustao od pristajanja na Istu i Olibu. Putnici su se nakon 12 sati sigurno vratili u luku iz koje su krenuli – u Zadar. Nitko im se nije ispričao, ponudio ih hranom ili pićem, jer to, kako kažu, u Jadroliniji nije praksa. Možda bi o uvođenju iste, ipak mogli razmisliti, kada već toliko brinu o sigurnosti trajekta, posade i putnika, kojima nije prvi put da nisu stigli na željeno odredište.