Komunalni redari su uoči blagdana Svih svetih vlasnicima trgovina, obrta i ugostiteljskih objekata na Poluotoku koji za svoje reklame nemaju suglasnost konzervatora te dozvolu Grada naložili da ih uklone ili da ih usklade sa smjernicama za postavljanje reklamnih poruka u povijesnoj jezgri Zadra.
Jedan od onih koji je bio primoran skinuti svoje reklame je i poznati zadarski urar Davor Hofman čija se radnja nalazi u blizini Četiri kantuna. No njemu je skidanje reklama veoma brzo prisjelo.
Nejasne smjernice
– Svjetleće reklame s poslovnog prostora gdje su mi urarski obrt i trafika skinuo sam u nedjelju prije Svih svetih, a već su mi u ponedjeljak na utorak provalili u trafiku! Stvarno ne vidim razloga zašto bi nekome smetali reflektori iznad radnje! Pogotovo u zabačenijim i mračnijim uličicama u kojima su sad lopovi dobili krila za operiranje, čudi se Hofman.
On se slaže da povijesnu jezgru treba zaštititi te da je potrebno uvođenje reda u reklamiranje, ali smatra da je Grad u tom smislu napravio premalo.
– Zašto se svih ovih godina nitko u gradu nije potrudio angažirati nekakvog grafičkog dizajnera, nekoga tko bi napravio jedinstveno idejno rješenje izgleda reklama na području cijelog Poluotoka? Postoje smjernice koje nisu dovoljno čvrste. Problem je što ništa nije do kraja jasno, do kraja definirano. U smjernicama se, primjerice, navodi da se reklamni konjići mogu postaviti u zabačenijim ulicama. A što su to zabačene ulice nije definirano, navodi Hofman koji još jednom ističe da ne vidi smisla u potpunoj zabrani svjetlećih reklama. Po njegovu je mišljenju trebalo biti doneseno i rješenje o unificiranom izgledu svjetlećih reklama.
– Možda da bude jedna ili dvije vrste tih reklama, ali da one budu jasne i uočljive, smatra Hofman.
Prije uklanjanja reklama na fasadi iznad Hofmanova kioska stajala je šarena svjetleća reklama, a kraj ulaznih vrata postojala je reklamna tabla te reklamni ormarić. Hofman je uredno od Konzervatorskog odjela tražio suglasnost za tadašnje reklama, ali su mu konzervatori 26. rujna ove godine poslali negativan odgovor.
Zbrka zbog neuočljivih reklama
– Dobio sam naputak da postojeće reklame uklonim, što sam i učinio uoči blagdana Svih svetih, nakon dobivanja rješenja komunalnih redara. Konzervatori su mi preporučili da se reklamiram naljepnicom unutar svijetlih otvora radnje pa sam stavio naljepnicu s unutarnje strane ulaznih vrata. No naljepnica je potpuno neuočljiva. Doduše, ja sam jedan od onih kojima u ovom gradu nije potrebna posebna reklama jer većina ljudi zna tko sam i gdje se nalazim. Dakle, meni direktno ta neuočljivost i ne smeta. Ali svako malo tu netko dođe pa pita: ‘gdje se fotokopira?, gdje se popravlja mobitel?’ i slično. Problem je što na ulici jednostavno nema dovoljno informacija o trgovinama i radnjama pa se ljudi ne snalaze, još je jedna zamjerka poznatog zadarskog urara.
No, on ni ovime nije iscrpio listu uočenih manjkavosti aktualnih smjernica za postavljanje reklamnih poruka u povijesnoj jezgri Zadra.
– Uskoro kreće akcija ‘Đir po gradu’ i predblagdansko ukrašavanje. Nije mi do kraja jasno hoću li svoj izlog moći ukrasiti svjetlećim lampicama karakterističnima za došašće? Hoću li moći istaknuti natpis da u sklopu ‘Đira po gradu’ dajem popust, pita se Hofman.
Stručna suradnica za informiranje i protokol u Gradu Zadru Ivana Dadić informirala nas je da Grad za sada nema u planu donositi idejno rješenje o izgledu reklama na Poluotoku.
– Konzervatori su dali smjernice kako bi reklame trebale izgledati tako da unutar tih smjernica obrtnici i trgovci imaju relativnu slobodu reklamirati se kako im se sviđa, rekla je Dadić koja na Hofmanovo dovođenje u vezu uklanjanja svjetleće reklame s provalom u kiosk kaže:
– U toj ulici ima puno poslovnih prostora čiji su izlozi noću osvijetljeni. Mislim da tu nije riječ o mračnoj ulici. Ima li provala kakve povezanosti s uklanjanjem svjetleće reklame, može samo policija zaključiti, kazala je Dadić.