Ministarstvo zaštite okoliša izdalo je okolišnu dozvolu za gradnju kontejnerskog terminala u Gaženici. To je važan dokument u nizu potrebnih za još jednu veliku investiciju u lučkoj zoni, a riječ je o projektu odvojenom od investicije u novu trajektnu luku.
Površina zahvata je na 11,8 hektara istočno od granice trajektne luke, zauzima 6 hektara kopnene površine, a ostalo je morski dio koji će dijelom biti nasipan. Predviđa se nasipavanje na dubinama od metra pa sve do 10 metara, izgradnja internih prometnica i manipulativne površine sa slagalištem kontejnera te uređeni obalni pojas.
Jedan vez bit će za brodove do 291 metra dužine, a drugi za brodove do čak 322 metra, s time da se planira i produbljivanje dna do dubine od 16 metara! Naravno, tu su potrebni i prateći objekti u funkciji terminala, zatim željeznički lučki kolosijeci i sva potrebna komunalna infrastruktura.
Prema projektu Rijekaprojekta, osim carine i policije tu će biti i objekti za veterinarski i fitopatološki pregled kontejnera, razne radionice, a cestovni spoj predviđa se kružnim tokom na infrastrukturu trajektnog terminala. Naime, tek s kontejnerskim terminalom cijela luka Gaženica dobiva puni smisao.
– Ovim se projektom Lučka uprava Zadar namjerava kandidirati za novac iz strukturnih fondova EU-a, a procjenjujemo da će investicija “težiti” oko 35 milijuna eura – kaže ravnatelj Lučke uprave Ivica Burić. Vremena za pripremu kandidiranja projekta još ima, postoji mogućnost da se cijeli kontejnerski terminal da u koncesiju. No, o tome će se odlučiti idućih mjeseci.