Stečajni upravitelj Naute Lamjane Edvin Šimunov najavljuje rasplet situacije oko davanja nekretnina remontnog brodogradilišta u podkoncesiju sukladno odgovoru iz Ministarstva mora, uoči nastavka stečajnog postupka nad ugljanskim škverom u utorak na Trgovačkom sudu u Zadru.
Novi podkoncesionar mora udovoljavati posebnim uvjetima i kriterijima jer se nekretnine nalaze na pomorskom dobru. Njega prvo mora prihvatiti skupština vjerovnika koja je u poziciji da ga predloži Vladi koja će imati zadnju riječ. Podsjetimo da je na zadnjem ročištu skupština vjerovnika donijela odluku da se za podkoncesionara izabere onaj koji preda najpovoljniju pisanu ponudu.
– Razgovarali smo s predstavnicima nekoliko zainteresiranih tvrtki među kojima su i iz riječkog brodogradilišta Viktor Lenac. Teško je sada davati ikakve procjene jer još od nijedne zainteresirane strane nismo dobili pismene ponude. Jedan od kriterija koji ćemo postaviti pred novog podkoncesionara jest da se radnici prvenstveno uzimaju iz redova nekadašnjih zaposlenika škvera, kaže Šimunov.
Na vijest da je Viktor Lenac zainteresiran za Nautu Lamjanu škverani reagiraju pozitivno jer to za njih znači da se u igru vraća stari vlasnik, Tankerska plovidba koja je većinski vlasnik Lenca. Uz to u pojedinim medijima izašle su informacije kako se Lenac, zajedno s talijanskim partnerima, vraća gradnji naftnih i plinskih platformi. Povezano s tim ugljanski škver, gdje se obavljao remont istih, imao bi posla. Međutim, teško je prognozirati hoće li se taj idealan scenarij za sedamdeset pet radnika ostvariti.
U međuvremenu Šimunov naglašava kako prema stečajnom zakonu imovina stečajnog dužnika pripada vjerovnicima te oni donose konačnu odluku u kojem će se smjeru stečajni postupak odvijati. Ukupan dug Naute Lamjane iznosi 71,26 milijuna kuna. Najveći vjerovnik je Erste & Steiermarkische Bank koja potražuje 56,36 milijuna kuna, a sedamdeset i pet radnika potražuje 6,6 milijuna kuna. Banka u skupštini vjerovnika ima glavnu riječ i pitanje je hoće li se njeni interesi podudarati s interesima radnika. Ipak, radnici škvera se nadaju pomoći nove Vlade te da će stečajni postupak Naute Lamjane biti završen preustrojem.
– Nova Vlada postavila je kao jedan od imperativa očuvanje radnih mjesta. Vjerujemo kako će nas ona zaštititi, pogotovo što je ovdje riječ o pomorskom dobru. Idućeg tjedna imat ćemo sastanke s predstavnicima nadležnih ministarstava. Naše mišljenje jest da tko god bude novi koncesionar na posao se treba odmah vratiti minimalno pedeset posto radnika, kaže sindikalni povjerenik Naute Lamjane Mario Košta.
KOŠTA: PRAVO JE ČUDO DA SMO I OVOLIKO DUGO IZDRŽALI RADEĆI
– Nas radnike najviše boli što su se uprava škvera i njegov vlasnik Jupiter Adria ponašali kao vlasnik i kapetan broda koji ga imaju za cilj nasukati i pokupiti osiguranje. Sve se radilo da nas se eutanazira i umjesto brodogradilišta izgrade apartmani – mijenjali su se prostorni planovi, smanjivao obujam poslovanja. Pravo je čudo da smo i ovoliko dugo izdržali radeći. Ne prihvaćamo činjenicu da mi nismo mogli rentabilno poslovati. Na našoj strani su i propisi koji nalažu remont brodova, kaže Mario Košta.
Njegove riječi potvrđuje i primjer iz Betine gdje tamošnje brodogradilište slično Nauti Lamjani i s glavnim izvorom prihoda od preinake i popravka brodova u razdoblju od 2007. do 2011. posluje s dobiti.