Premda bi uzroci tragedije kod Tunela „Krpani” trebali biti poznati tek nakon dovršenog očevida, saslušanja vozača i vještačenja oštećenog autobusa, potrebno je istaknuti dvije činjenice koje su mogle utjecati na nesreću i njezine posljedice.
Prva kritična točka je stanje kolnika na oba autocestovna traka na potezu od petstotinjak metara oko tunela, jer je asfaltni sloj nekoliko puta popravljan tijekom proteklih osam godina od otvaranja prometnice, a potom i potpuno zamijenjen zbog nestabilne i nekvalitetne podloge, što je rijetkost na Dalmatini.
Neravnine su primjetne već i golim okom, a posebice za upravljačem vozila koje zbog neopreznosti ili nesavjesnosti vozača može biti izbačeno iz idealne putanje. Zbog blizine ulaza u tunelsku cijev, ali i spomenutog lošijeg stanja kolnika, brzina vožnje tim dijelom autoceste ograničena je na 100 kilometara na sat.
Drugi vrlo primjetan detalj koji je mogao spriječiti razmjere tragedije jesu jednostruki metalni odbojnici koji dijele dva kolnička traka. Naši su prometni stručnjaci, s dr. Željkom Marušićem na čelu, više puta isticali postojanje tog problema na većini hrvatskih autocesta. Njihove i primjedbe javnosti samo su djelomično usvojene, pa su na pojedinim dijelovima Dalmatine postavljene ograde u dva reda, što značajno smanjuje mogućnost izlijetanja vozila u suprotan prometni trak.
7. rujna 2008. – Najveća tragedija od puštanja u promet autoceste Zagreb-Split dogodila se kada je autobus prepun slovačkih turista koji su putovali prema Vodicama sletio s ceste i zabio se u betonski stup nadvožnjaka smještenog između odmorišta „Jadova” i „Zir”, 16 kilometara udaljenog od mjesta subotnje nesreće. Poginulo je 14 putnika, a tridesetak ih je ozlijeđeno.
28. srpnja 2006. – Dvije majke s dvoje djece smrtno su stradale kada je u Tunelu „Ledenik”, južno od „Sv. Roka”, na njihov automobil neprilagođenom brzinom naletio Miljenko Stričak koji se nalazio za upravljačem tegljača. Vozeći u smjeru Zagreba, udario je u stražnji dio osobnog vozila koje je od siline udara odbačeno na kamion koji se nalazio ispred njega.
13. ožujka 2005. – Četiri osobe poginule su kod Tunela „Bristovac”, južno od „Sv. Roka”, kada je vozač VW golfa zbog neprilagođene vožnje izgubio nadzor nad automobilom, te prešao na suprotni kolnički trag, prevrnuo se i udario krovom vozila u stijenu. Vozilo se nakon toga odbilo od stijene i udarilo u metalnu zaštitnu ogradu
30. kolovoza 2008. – U blizini čvora Vrpolje poginula su dvojica hrvatskih vozača dok je jedna Britanka naknadno umrla u šibenskoj bolnici. Jedan od vozača izgubio je nadzor nad automobilom i probio zaštitnu metalnu ogradu nakon čega se zabio u vozilo koje se kretalo suprotnim prometnim trakom.
22. lipnja 2008. – Dvoje hrvatskih državljana izgubilo je život kod Biskoga kada je na njih naletio vozač VW golfa BH registracijskih oznaka koji je prije toga punih 20 minuta vozio u pogrešnom smjeru. Unatoč brojnim upozorenjima koja su mu stizala s informacijskih ploča i od ostalih sudionika u prometu, nesavjesni vozač bio je koban za bračni par.