Turistički procvat Splita nastavlja se: u prvih šest mjeseci grad je ponovno zabilježio 10-postotni rast broja turista i noćenja u odnosu na prošlu godinu, povećan je i broj jednodnevnih gostiju na gotovo tri stotine kruzera koji će uploviti u luku, a od ove godine bilježi se novi trend – masovno iznajmljivanje stanova.
Po podacima Županijskog ureda za turizam, samo u 2012. godini u gradu je izdano novih 400 dozvola za oko tisuću postelja u privatnim stanovima i apartmanima. Manji dio odnosi se na stanove kupljene upravo radi iznajmljivanja, a veći na Splićane koji su odlučili jednostavno iznajmiti vlastiti stambeni prostor i odseliti kod prijatelja, rodbine ili u vlastitu vikendicu, pa tako u tri ljetna mjeseca pokrpati kućni budžet. Broj postelja u privatnom smještaju tako je skočio sa 5.755 na 6.729, za gotovo 20 posto.
‘U turističkom smislu grad već godinama raste po stopi od desetak posto i time smo vrlo zadovoljni. Istina, ove godine zabilježili smo dramatično povećanje broja kreveta u privatnom smještaju i to će vjerojatno utjecati na popunjenost, no očekujem da će se već iduće godine situacija iskristalizirati. Opstat će samo kvalitetni i oni koji se trude, rade i ulažu’, smatra direktor Turističke zajednice Splita Vedran Matošić.
‘Ljudi masovno iznajmljuju stanove zbog nezaposlenosti i neimaštine, to je očito, no treba znati da turizam ne može spasiti sve. Turizam nije svemoguć’, kaže Matošić. Splitu, dodaje, još uvijek dramatično nedostaje kapaciteta mimo privatnog smještaja (danas ima tek 2.600 postelja u hotelima i još oko dvije tisuće u hostelima, apartmanima i kampovima), pa je mnogo pogleda uprto u gradonačelnika i njegov hotel Marjan, koji je već sedmu godinu ‘u obnovi’. Nada se da će barem do iduće sezone ovdje biti otvoreno planiranih 564 kreveta u luksuznom smještaju.
U prvih šest mjeseci ove godine Split je posjetilo 71.638 stranih i 22.933 domaća turista, a prosječan broj noćenja konačno je prešao dvije noći. Značajno je porastao broj gostiju iz Njemačke, Nizozemske i Japana (40 posto), zatim SAD-a (25 posto), Velike Britanije (20 posto) i Francuske (desetak posto), dok se smanjio broj turista iz recesijom zahvaćenih zemalja, poput Španjolske. Ukupno, ove godine u Splitu su boravili gosti iz preko 70 zemalja.
‘Prodajemo grad kao jedinstvenu destinaciju, gdje se može provesti zanimljiv i aktivan godišnji odmor, premda nudimo i kilometre čistih i uređenih plaža. U nove trendove u turizmu Split se idealno uklapa’, kazao nam je Matošić.