Dobro je kad vozi Silba, rekao nam je jedan od 300-tinjak putnika koji su jutros katamaranom došli iz Preka za Zadar.
O tome ih je Jadrolinija izvijestila 7. listopada, ali za današnji dan nema najave. Nema ni odgovora na novinarska pitanja koja smo postavili prošlog tjedan Upravi Jadrolinije. Nismo ni očekivali odgovore jer već treći put postavljamo ista pitanja.
Zbog čega na brodskoj liniji Zadar – Preko vozi trajekt? Što je s Dorom? Kakav ugovor Jadrolinija ima za tu liniju s obzirom da je on istekao krajem prošle godine? S kojim brodom ćete pokriti tu liniju s obzirom da se vama kao i nama neprekidno javljaju putnici koji moraju kisnuti jer je kapacitet sv. Juraja nedostatan u satima kada je linija najprometnija?
I na kraju: postoji li još zadarsko plovno područje i tko je koordinator nakon što je Tihomir Ivanov otišao u mirovinu?
Jadrolinija šuti, Agencija za linijski obalni promet još i više. Jedino je državni tajnik za more Josip Bilaver na nedavnom Danu općine Preko najavio skori natječaj za tu liniju. Najavila ga je proljetos za naš portal i ravnateljica Agencije, Paula Vidović.
Jedna je putnica, ogorčena što mora kisnuti na trajektu sv. Juraj koji ima mali salon a dječja kolica ne može sama podići skalama, zvala Agenciju, Jadroliniju i Općinu Preko u kojoj su joj savjetovali da potpiše peticiju. Tko to?, pitao je jutros načelnik Preka Jure Brižić, kazavši kako to nije službeno. Kada smo ga pitali što je on službeno poduzeo kao načelnik, rekao je da je u svakodnevnim razgovorima sa Soptom, Paulom… te zašto novinarka ne pita druge otočke načelnike.
Kako stvari stoje, to bi se moglo i dogoditi jer otočanima prijeti gubitak te brodske linije makar je najfrekventnija na Jadranu. Ali Europska komisija diktira pravila subvencioniranja. I Jadrolinija je navodno u problemima i gubicima na toj liniji jer nema ugovora pa nema ni državne dotacije, a linija se već subvencionira kroz otočne, đačke i umirovljeničke povlastice.
U Agenciji sa sjedištem u Splitu sve je stalo u svibnju kada su ispitivali javni interes za komercijalno održavanje te linije. Privatni brodari koji su se već javljali na natječaj koji je poništen za brodsku vezu Zadar – Preko, sigurno da nisu pokazali interes uz Jadroliniju, koja živi uglavnom na državnim potporama.