Turistička zajednica Zadarske županije je u 2022. godini nastavila s redovnim aktivnostima organizacije studijskih putovanja stranih predstavnika medija, a koje se putem sustava turističkih zajednica i partnera provode još od osnutka turističkih zajednica.
Tako je u prvih devet mjeseci organiziran prihvat za ukupno 38 različitih studijskih putovanja na kojima je nazočilo 100 predstavnika stranih medija – novinara, blogera i influencera iz čak 19 zemalja. U Zadarskoj su županiji boravili novinari iz Njemačke, Velike Britanije, Francuske, Belgije, Nizozemske, Italije, Austrije, Švicarske, Slovenije, Mađarske, Češke, Poljske, Norveške kao i iz Sjedinjenih Američkih Država, Kanade, Argentine, Koreje, Kazahstana i Azerbajdžana.
Pored novinara specijaliziranih časopisa kao što su National Geographic, Tour Magazine, Motociclismo, Terre Sauvage, Nautica, In Viaggio, RADtouren-Magazin, Bike & Travel Magazin, zatim dnevnih novina poput Daily Mail-a, The Telegraph-a, Irish Daily Mail-a i drugih, u Zadarskoj su županiji boravili i novinari radijskih i televizijskih postaja – Radioreise, Radio Bayern 2, poljska TV Kuchnia, češka TV Bedekr, mađarska TV Poggyasz, njemačka TV PRO7 i nacionalna korejska TV EBS. Između ostalih, Turistička zajednica Zadarske županije ugostila je brojne blogere, vlogere i influencere koji svoje pozitivne dojmove iz Zadarske županije objavljuju putem društvenih mreža, priopćili su iz županijske TZ uz preslike njihovih objava.
Iz TZ-a naglašavaju kako je cilj organizacije studijskih putovanja trajno informiranje predstavnika medija o turističkoj ponudi Zadarske županije na afirmativan način kao i jačanje prepoznatljivosti Zadarske županije na turističkom tržištu. Prilikom boravka u Zadarskoj županiji sudionicima studijskih putovanja prezentiraju se svi turistički potencijali regije, a ovisno o njihovim interesima. Tako obilaze atraktivne gradove i mjesta u Zadarskoj županiji, otoke, nacionalne i parkove prirode kao i druge prirodne ljepote, te bogatu kulturnu baštinu, a također sudjeluju u jedrenju, bicikliranju, hodanju, penjanju, raftingu, kajakarenju i brojnim drugim aktivnostima. Pored toga, imaju priliku uživati u eno-gastronomskim mogućnostima koje nudi Zadarska županija.
Odnosi s javnošću i komunikacija sa stranim predstavnicima medija imaju ključnu ulogu u stvaranju imidža destinacije, uvođenju nove destinacije, proizvoda, stvaranju općeg mišljena i razvijanju samog turizma te značajno utječu na mišljenje i stavove potrošača, turista, a time i njihove dolaske. Vrijednosti medijskih objava nastalih kao posljedica studijskih putovanja ne samo da značajno nadmašuje troškove organizacije samih studijskih putovanja već se uložena sredstva višestruko multipliciraju, ističu iz TZ-a.
Na naše pitanje ubrzo su nam odgovorili kako je na ove goste do sada potrošeno oko 87.000 kuna, no taj iznos nije konačan jer manji dio računa još treba stići.