Na portalu MojPosao u 2015. objavljeno je gotovo 1.000 natječaja za radna mjesta u inozemstvu, što je čak 88% više u odnosu na godinu ranije.
Gotovo tri četvrtine oglasa za inozemstvo odnosilo se na zemlje Europske unije (72%) i to najvećim dijelom na Njemačku za koju je objavljeno više od 400 oglasa te Mađarsku i Austriju. Izvan Europske unije najviše je oglasa bilo za Sjedinjene Američke Države i Ujedinjene Arapske Emirate.
Raste broj oglasa za stalni radni odnos
Najtraženija zanimanja u inozemstvu u 2015. bila su: programer, medicinska sestra, inženjer strojarstva, vozač kamiona te zavarivač.
Najviše oglasa za inozemstvo zabilježeno je u sljedećim kategorijama zanimanja:
– IT i telekomunikacije – 20%
– Proizvodnja i zanatske usluge – 17%
– Instalacije, održavanje i popravci – 16%
U 2015. od ukupnog broja objavljenih oglasa za rad u inozemstvu, u njih čak 85% nudio se stalni radni odnos, što je više nego 2014. godine kada je za stalni radni odnos bilo objavljeno 73% oglasa. Djelatnici za rad na određeno vrijeme tražili su se u 36%, a sezonski u svega 2% oglasa.
*Poslodavci su mogli označiti više vrsta zaposlenja za jedno radno mjesto
Za posao u inozemstvo bitno je iskustvo, traži se čak tri i pol godine
Kao i prethodne godine, u polovici (52%) oglasa uvjet je bilo radno iskustvo na istim ili sličnim poslovima, pri čemu se u prosjeku tražilo 3 godine i 3 mjeseca radnog iskustva što je više nego što poslodavci inače traže (u svim oglasima u 2015. tražilo se iskustvo od prosječno 2,5 godine).
Poslodavci su prethodne godine tražili kandidate neovisno o stručnoj spremi (37%), dok su se s visokom stručnom spremom tražili u 29% oglasa, kao i kandidati sa srednjom stručnom spremom (29%). U 17% oglasa tražena je bila viša stručna sprema.
*Poslodavci su mogli označiti više stručnih sprema za jedno radno mjesto
U 85% oglasa tražilo se poznavanje nekog stranog jezika što je povećanje od 8% u odnosu na 2014.
Napredno, odnosno profesionalno poznavanje engleskog jezika navedeno je kao uvjet u 51% oglasa, dok se osnovno poznavanje engleskog tražilo u 7% oglasa. Napredno poznavanje njemačkog tražilo se u 33%, a osnovno poznavanje u 19% oglasa.