Članovima Skupštine TZ Zadarske županije danas su predočene informacije o ostvarenom turističkom prometu u 2023. godini u Zadarskoj županiji. Turistička 2023. godina u statističkom pogledu završila je izuzetno uspješno jer je u odnosu na prethodnu godinu zabilježen rast od 6% u dolascima i 2% u noćenjima.
TZZŽ je ostvarila gotovo 1,6 milijuna eura prihoda od turističke pristojbe što je na razini planiranog, te 311 tisuća eura turističke članarine, što je 4% više.
Ostvareni su rashodi u iznosu 95% planiranog i to 2,2 milijuna eura, a prijenos se koristi za ostvarivanje aktivnosti u prvoj polovici sljedeće godine i do značajnijih priljeva u srpnju i kolovozu.
Direktorica Mihaela Kadija je prezentirajući Izvješće o izvršenju Programa rada posebno istaknula odrađene značajnije projekte poput:
- Izradu studije „Ocjena stanja i održivosti turizma Zadarske županije“, te istraživanje “Profil, ponašanje i stavovi kruzerskih turista u Luci Gaženica u 2023. godini“;
- veliki broj pojačanih aktivnosti na području nautičkog i eno-gastronomskog turističkog proizvoda, a posebno je naglasila krajem godine održanu uspješnu konferenciju 3. Dani vina i gastronomije koja je okupila velik broj govornika i sudionika, kao i razvoj tri nova Welcome podbrenda s naglaskom na održivost;
- podršku razvoju turizma na području općine Gračac putem brojnih sastanaka, radionica, analize postojećih resursa, tiska prve brošure Gračaca;
- potpore javnom i privatnom sektoru u sferi događanja i razvoja proizvoda posebnih interesa u iznosu preko 150.000€;
- kontinuirane oglašivačke kampanje tijekom cijele godine od kojih su samo digitalni storytelling formati tijekom glavne kampanje prouzročili preko 260.000 čitanja o Zadarskoj županiji i njenoj ponudi, te 1,4 milijuna prikaza;
- tiskani i online članci na vodećim inozemnim medijima poput National Geographic Traveler, Wanderlust, The Travel Guide with The Guardian, Petit Futé, Expedia, Terre Sauvage, Turismo Itinerante, ASTA Worldwide Destination Guide , Gault&Millau, Falstaff, La Cucina Italiana, Active Traveller, OutdoorWelten i Wandern Magazin, i dr.
- Preko 1,5 milijuna € vrijednosti medija-planova s nositeljima smještajne ponude, organizatorima posebnih evenata, kao i avio-prijevoznicima;
- 21 sajamski nastup s dosegom od preko milijun posjetitelja, te
- 3 posebna eventa u obliku eno gastro prezentacija u inozemstvu, te dodatne poslovne prezentacije;
- niz studijskih putovanja na kojima je ugošćeno 57 stranih novinara iz 14 zemalja – novinara, blogera i influencera,
- preko 70 predstavnika organizatora putovanja i agenata s tržišta SAD-a, Japana, Ujedinjenog Kraljevstva, Kine, Slovenije kao i sa domaćeg tržišta.
- Welcome edukacije, studijsko putovanje, brojne koordinacije s lokalnim i županijskim turističkim zajednicama i HTZ-om.
U raspravi koja je uslijedila, skupštinari su istaknuli rastući probleme sive ekonomije u svim aspektima turističke ponude, nekontrolirani rast smještajnih kapaciteta u domaćinstvu, ali i kreveta u nekomercijalnom smještaju, popularno zvanim vikendicama.
Također je bilo riječi o očuvanju sigurnosti destinacije koja je jedan od aduta Zadarske županije. Upravo je sigurnost i jedan od razloga nužnosti točne i realne prijave turista u sustav e-Visitor, stoga je naglašena važnost da svi dionici u turizmu redovno prijavljuju svoje goste.
Direktorica Mihaela Kadija je naglasila važnost novog Zakona o turizmu koji će nam omogućiti mjerenje nosivog kapaciteta i donošenje mjera za sprečavanje daljnje nekontrolirane “apartmanizacije” te poticanje održivosti.