Lučka uprava Zadar provela je postupak preuzimanja Marine Zadar od Tankerkomerca: preuzela je svih 17 djelatnika koji su do sada radili u marini, zaposlili nekoliko novih, izdali ugovore korisnicima te započeli s održavanjem infrastrukture kako bi se prihvat brodova neometano odvijao. Od novih radnih mjesta kroz natječaj su zaposleni po jedan djelatnik na recepciji i u marketingu, dvoje na prihvatu brodova, dok je za voditelja marine odabran Matko Dunatov, dugogodišnji zaposlenik Tankerkomerca u ovoj marini komercijalnom sektoru. Njegov mandat trajat će godinu dana, koliko se predviđa da bi ova ustanova upravljala marinom, do odabira novog koncesionara.
Ravnatelj LUZ-a Željko Knežević kaže kako je postojeća oprema Tankerkomerca uzeta u najam, također na godinu dana. To uključuje pontone za vezove, dizalice, sustav za ulaz na parkiralište, ormariće po mulovima i niz sitne opreme i alata potrebnih za funkcioniranje marine.
– Osigurali smo potrebnu tehničku podršku te nastavljamo ulagati u infrastrukturu kako bismo omogućili kvalitetnu isporuku struje i vode, zaštitarsku službu noću i funkcioniranje parkinga. Uložit će se u sidrišta, ne samo u sada neadekvatne vezove i bitve, nego i u konope i muringe na morskom dnu. U suradnji prvenstveno s čarterašima uredit ćemo organizaciju parkinga kroz sustav propusnica, kaže Knežević.
U ovom trenutku u marini nema slobodnih mjesta, što znači da je na vezu tristotinjak plovila uz još pedesetak na suhom vezu. Kako Lučka uprava Zadar nije u sustavu PDV-a, privatnim korisnicima vezovi će biti nešto povoljniji, jer će plaćati cijenu bez poreza na dodanu vrijednost. Pravnim osobama cijena će ostati ista – iako će plaćati manji iznos, neće moći ostvariti pravo na pretporez, pa će ostati na istome. Jedina stvar koju LUZ neće moći odraditi je otvaranje caffe bara.
– Mi smo privremeno preuzeli marinu koja nije na našem lučkom području, pa ne postoji preduvjet da nešto damo u potkoncesiju, tako da će kafić morati pričekati sljedećeg koncesionara, kaže Knežević.