Kako se povijest ponavlja, tako postoji mogućnost da na najprometniju trajektnu liniju Zadar (Gaženica) – Preko opet dođe talijanska brodarska kompanija, koja lani kako je došla tako je i pošla.
Lani se dogodilo rješenje Agencije za obalni linijski pomorski promet kojim je tvrtki Caronte & Tourist Isole Minori S.p.A sa Sicilje bilo odobreno održavanje ove trajektne linije na godinu dana.
Sada je ista ta agencija sa sjedištem u Splitu objavila javni poziv za održavanje te linije po komercijalnim uvjetima, što znači bez državne subvencije, a s istim uvjetima javne usluge – broj vožnji te cijene prijevoza. Izvana sezone karta bi bila 2,80, a u sezoni 3.80 eura. Ako je vjerovat cijenama karata objavljenima na na stranici Putovnica. net, Jadrolinija na istoj, ali subvencioniranoj liniji ima cijene 2.52 eura izvan sezone i 3.45 eura u sezoni.
Javni poziv potpisan je 21. svibnja, a rokom od 20 dana za slanja pisma namjere. Na stranici Agencije objavljen je 4. lipnja!?
To više nije trajektna linija, već se naziva RO-R = putnički promet jer tako Europa kaže. Ista ta Europa koja s jedne strane brani subvencioniranje linija od državnog interesa, pa im je tako neshvatljivo da na istoj liniji Zadar – Preko postoji brodska linija iz gradske luke i trajektna linija iz Gaženice.
Agenciji je stoga Jadroliniji prepustila tu liniju po komercijalnim cijenama za koju su lani karte bile skuplje, nego s trajektom iz Gaženice, a onda su pod pritiskom javnosti izjednačili cijene prijevoza.
Nažalost, Jadrolinija se i dalje odnosi prema zadarskom području s najlošijim brodovima, pa je Doru zamijenila baš danas Olea. To je prvi i najstariji katamaran koji je maknut s linije za Božavu i koji je, prema najavi, trebao biti zamijenjen s novijim brodovima koje Jadrolinija nije još nabavila. Lani je bio natječaj za dva polovna katamarana koja bi zamijenila Oleu i Tijat, a ishod tog natječaja javnosti nije poznat.