U malom mjestu Košljun s 50 i nešto stalnih stanovnika, 10 kilometara udaljenom od Paga, priprema se velika marina s više do 200 vezova. Za to naselje 2021. godine je usvojen Urbanistički plan uređenja naselja Košljun kojeg je radila zagrebačka Urbanistica – kao i Prostorni plan Grada Paga.
U tom planu je predviđena i nova gradnja višestambenih zgrada, ali se koristi i onaj ključ urbanizma kojeg za zadarski plan traži vijećnik Ante Rubeša – najmanja udaljenost višestambene zgrade od granica susjednih građevnih čestica iznosi pola visine građevine (h/2), ali ne manje od 5,0 m
U tom UPU navodi kako je ukupan kapacitet vezova u moru iznosi 400, a njihov raspored odredit će se projektom nautičke luke.
Za sada postoji samo idejno rješenje kojeg je izradio Via Factum – to je projektni biro sa sjedištem u Zagrebu, ali suvlasnik je zadarskog podrijetla. Oni su se kao investitori koji preuzimaju rizik ulaganja u proces natječaja za koncesiju kojeg u ovom slučaju provodi Ministarstvo mora, a odluku donosi Vlada.
Na putu prema lokacijskoj dozvoli koja je glavni uvjet da bi se raspisao natječaj za koncesiju, zapeli su u jednom drugom ministarstvu.
Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja donijelo je odluku o potrebi izrade glavne ocjene prihvatljivosti za ekološku mrežu za projekt luke nautičkog turizma Košljun na Pagu zbog, kako su procijenili, mogućih negativnih utjecaja na okoliš.
Prema tom ministarstvo Via Factum je uputio 13. svibnja svoje idejno rješenje za luku nautičkog turizma s pratećim ugostiteljskim i uslužnim sadržajima. Zahtjevom je planirana izgradnja luke na ukupnoj površini od oko 9 hektara, s tim da je kopneni dio zahvata planiran na 2 hektara, a morski na 7 hektara. Produbit će se dio akvatorija unutar luke nautičkog turizma na kotu od -2,50 m.
Kako je Via Factum naveo u zahtjevu, zaštita akvatorija izvest će se izgradnjom lukobrana rubnim južnim dijelom u duljini od 220 metara koji se u smjeru zapada produljuje za 250 metara te dodatnim lukobranom s istočne strane u duljini od 200 metara na kojem će biti smještene zgade marine. Projektirana zgrada koja će se nalaziti na lukobranu bit će formirana od tri međusobno odvojena volumena koji će biti formirana nadstrešnicom dimenzije do 2,5 tisuća metara kvadratnih.
Privezna obala izvest će se samo s lučke strane. Planira se i izvedba 5 plivajućih gatova duljine 140 metara, dva duljine 180, jedan 120 metara te jedan 30 metara. Uz pristupnu cestu će se nalaziti parking na kojem je predviđeno oko 154 parkirnih mjesta. U sklopu marine također se projektira i benzinska postaja za brodove te dizalica za brodove.
U rješenju Ministarstva se navodi da će zahvatom doći do gubitka pogodnih staništa za ciljne vrste ptica, a budući da gubitak staništa za nekoliko parova vrsta čije populacije na području ekološke mreže nisu velike može predstavljati značajan negativan utjecaj na cilj očuvanja vrsta. Kroz glavnu ocjenu, od investitora se traže terenska istraživanja kojima će se sagledati korištenje prostora i utjecaj na ciljne vrste.