Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije, za Radio 057 komentirala je turističke dolaske i promjene u strukturi gostiju u županiji.
– Mogu potvrditi da sezona prolazi odlično, sada smo na vrhuncu, ali on je ublažen naspram cjelogodišnje amplitude. Ravnomjerno raspoređen turizam nam je i cilj, a nije nam u interesu da rastemo iz godine u godine u ovim ljetnim mjesecima jer smo već infrastrukturno opterećeni.
– U srpnju smo na razini prošlogodišnjih rezultata, možda 0,5 posto manje, ali kada gledamo cijelu godinu 1,5 posto smo bolji nego lani. Definitivno imamo i više nego što je prijavljenih, i već godinama upozoravamo da imamo veliki problem s neprijavljenim gostima i smještajnim kapacitetima. Sve ove procjene s ulice zato ne bih uzela ozbiljno.
Promjene su se dogodile i u strukturi gostiju. – Imamo lagani pad naših prvih gostiju, to su njemački gosti, a pad je i s češkog tržišta. Još je rano za ozbiljnije prognoze, vidjet ćemo kako će proći kolovoz, neke njemačke pokrajine su tek počele sa školskim praznicima. Za češke goste se stvarno trebamo zapitati kuda vodi naš omjer cijene i kvalitete, odgovornost je na svakom pružatelju usluga da procijeni da li mu se gost vraća.
S druge strane, primjetan je rast na drugim tržištima. – Po prvi put u prvih sedam mjeseci, Britanci su u top 10 tržišta, ostvarili su 30 posto veći promet ove godine. Rast od sedam, osam i deset posto ostvaren je na francuskom, nizozemskom, skandinavskom i poljskom tržištu.
Iz godine u godinu pada udio hotelskih smještajnih kapaciteta. Trenutno su na e-savjetovanje pravilnici od kojih se puno očekuje.
– Ove godine smo svjedoci otvaranja novih kapacitet koji idu u kvalitetu i sferu više platežne moći. Otvorio se kamp od pet zvjezdica na otoku Pagu, prvi kamp Aminess brenda u Zadarskoj županiji, a na Ugljanu Lioqa Resort. Čekamo otvorenje resorta i hotela s pet zvjezdica Moluma u Sv. Filip i Jakovu, te otvorenje Hiltona i Hyatta, to su već značajne promjene.
– Imamo velik broj smještaja u domaćinstvu s dugom tradicijom koji ima potencijal prijeći u mali obiteljski hotel. To je dobar smjer, ne trebaju nam mastodonski smještaji. Mi znamo za destinacije koje su nam uzor i koje imaju cjelogodišnji turizam, a hoteli su im kapaciteta do 100 soba.
– Barem 10 godina smo usmjereni na poticanje dodatne ponude osim sunca i mora. Daleko smo dogurali u tome što potvrđuju i brojke, u prvih pet mjeseci imamo ove godine 30 posto više noćenja. Tromjesečni rad u turizmu ne može razviti destinaciju, treba ustrajati u cjelogodišnjem turizmu, iako će možda prva godina biti teška, doći će rezultati, zaključuje Kadija.