Sports Media Festivala jučer je završen nakon tri dana razgovara o najnovijim svjetskim trendovima u sportskoj i medijskoj industriji u Arsenalu. Završnica festivala bila je pravi fijasko s obzirom da su rijetki Zadrani došli na koncert inače omiljenog im Nene Belana u Arsenal, a ulaz je bio besplatan.
Organizaciju festivala radile su agencije iz Zagreba a Grad Zadar i TZ Grada bili su domaćini i financijeri tog, po svemu sudeći, skupog događaja.
Sudjelovali su sportski velikani i svjetski stručnjaci koji su razmijenili svoja mišljenja i iskustva o onome što je aktualno, navodi se u PR objavi koju prenosimo:
Drugi dan otvorili su Petar Radojčić Bizzo, osnivač Fresh Island Festival Hrvatska i Nicolas Decker, voditelj online trgovine i društvenih medija na BSTN-u koji su na predavanju OUT OF THE BOX: The Rise of Sneaker Culture pokušali približiti fenomen tenisica s današnjom vrijednosti tržišta tenisica od 80 milijardi dolara, a predviđa se da će dostići nevjerojatnih 120 milijardi u 2026. godini. Tenisice više nisu samo alat koji će pomoći da uživate u omiljenim sportovima, već su se polako pretvorili u životni stil i stavku koju morate imati, a brojni ljudi nestrpljivo čekaju nova izdanja diljem svijeta.
Decker je objasnio kako je BSTN postigao svoj uspjeh, prateći američko tržište, a pritom je ostao vjeran europskoj kulturi sa svojom ponudom tenisica na svojoj platformi, a predstavio je i nedavno kampanju s Adidasom i Jugoplastikom.
Na još jednom panelu sudjelovali su Debola Adebanjo, BBC Sport Africa, Ivona Hemen, voditeljica RTL-a i Marco Messina, analitičar Serie A za CBS Sports pod voditeljskom palicom Cindy Marine. Digitalno doba zauvijek je promijenilo način na koji obožavatelji konzumiraju sportske sadržaje, a YouTube i društvene mreže omogućile su platformu novoj generaciji stvaratelja sadržaja da dobiju svojih pet minuta slave. O svojim netipičnim putevima koji su ih vodili do uspjeha na sportskoj medijskoj sceni govorili su sudionici ovog panela.
Niti jedan sport ne donosi milijunske prihode kao boks, a nitko to ne radi bolje od Stephena Espinoze, predsjednika Showtime Sportsa. Čovjek koji stoji iza dvije najveće borbe za zaradu u povijesti: „Mayweather – Pacquiao” i „Mayweather – McGregor”. Espinoza je na predavanju: Inside The Ring With Stephen Espinoza podijelio tajne svoje revolucionarne karijere, kao i pogled u budućnost borilačkih sportova i uspon njegove najnovije boksačke zvijezde: YouTube senzacije, Jakea Paula.
Espinoza je rekao kako „Neuspjeh daje ljudima puno slobode. Ako pogriješite, možete pasti s litice od 300 metara, a možete pasti i s 3 metra. Morate riskirati.” Godinu dana nakon što se pridružio Showtimeu, Espinoza je sklopio ugovor s Floydom Mayweatherom za posao vrijedan 300 milijuna dolara, preuzevši ga od HBO-a i učinio Showtime mrežom broj jedan u boksu.
Kako se „manij sportovi” bore za svoje mjesto na medijskoj sceni i polako kucaju na velika vrata pričalo se na panelu UNDERDOGS / The Heart of Sports. Daniel Wood, osnivač Freestyle Football League, Zoran Primorac, bivši profesionalni stolnotenisač i Mislav Pokrovac, trener zagrebačkih Patriotsa ispričali su koji su ključni koraci i kreativne metode koje koriste kako bi privukli pažnju i svjetsku pozornost u njihovom smjeru.
„Freestyle Football League spoj je akrobacija, plesa i glazbe s loptom. Može biti samostalan ili timski. Sport je počeo kao ulični show i zabava na poluvremenu, a danas je cilj da se sport uključi na Olimpijske igre 2032. godine.” – rekao je Wood i pripisao je zasluge pandemiji i društvenim mrežama što su privukle više pažnje novom sportu.
Na samom kraju igovorili su najveće zvijezde Julian Edelmana, Ray Lewisa, Peter Schmeichela i Pete Radovicha na panelu FOOTBALL vs FUTBOL / The Battle for Billions.
Još od svojih davnih početaka nogomet je svojom prisutnošću dominirao sportskim svijetom, ali usprkos globalnoj popularnosti postoji nepokoreni teritorij u kojem nije uspio preuzeti primat – Sjedinjene Američke Države. Što se točno skriva iza moćne mašinerije zvane NFL i koji su ključni detalji koji čine razliku dok se ova dva suprotstavljena svijeta bore za pažnju gledatelja na stadionima i pred malim ekranima ispričali su nam, MVP-a Super Bowla Julian Edelmana i Ray Lewisa s jedne strane, te europske nogometne ikone Petera Schmeichela s druge. Pete Radovich, višestruki producent Super Bowla i kreativni direktor CBS Sports, pridružio se kao poseban gost na ovom interkontinentalnom panelu kojeg je moderirala nagrađivana CBS-ova voditeljica Kate Abdo.
Što se tiče “tajnog umaka” NFL-a koji ga čini tako popularnim u Sjedinjenim Državama, Radovich kaže da je to pristup. „Ne postoji sport u Europi, pogotovo nogomet, gdje imate toliko pristupa i možete ući u svlačionicu i na teren kao u NFL-u. I europski nogomet mora prilagoditi tu kulturu ako se želi povezati sa svojim navijačima kao što to čini NFL.”
Sport je već tradicionalno jedan od najjačih aduta kada pričamo o promociji Hrvatske u svijetu, a Sunset Sports Media Festival sada je pozicionirao Zadar na svjetskoj mapi kao nezaobilaznu destinaciju sportske i medijske industrije.
Bogat festivalski program završen je nastupom Nene Belana i Fiumensa, napisano je u PR objavi.