Da su političari u Hrvatskoj operirani od osjećaja odgovornosti, to su u proteklih 30 godina potvrdili puno puta. Nema veze što je Hrvatska ušla u EU gdje se u zemljama zapadnog standarda politička odgovornost dovodi do ostavke onih koju su na najvišim pozicijama vlasti.
Taj osjećaj nije taknuo HDZ-ove ministre. Oni sada čekaju da inspekcije ustanove tko je kriv, a to će se dogoditi kada javnost već i zaboravi na te nacionalne nesreće kao što je posljednja tragedija u Malom Lošinju .
Tko pamti zbog čega je stradalo šestoro ljudi u vlaku koji je kliznuo s pruge u Rudinama.
– Već danas ćemo imati zaokruženo činjenično stanje, a potom će biti smjena i zakonskih sankcija – izjavio je nakon komemoracije 2009. godine resorni ministra Božidar Kalmeta.
Godinu dana poslije, on je uz vijenac na mjesto nesreće kazao: Došli smo odati počast žrtvama i sjetiti se tog dana koji nam nikako ne izlazi iz glava. Iz dana u dan HŽ vode sve više računa da sigurnost prometa bude što veća. Vidjet ćemo što će sud reći, ali zadatak HŽ-a je svakako stalno povećavati sigurnost i ulagati u infrastrukturu, mediji su zabilježili 2010. Kalmetin navod.
Kalmeta je za razliku od Butkovića barem ponudio ostavku tadašnjoj premijerki Jadranki Kosor, a ova je…
Kada je SDP od njega tražio ostavku, onda je Kalmeta 2009 grmio: Nisam odgovoran ni za jednu aferu u svom resoru i očekujem da će i Vlada stati uz mene. I za političku odgovornost trebaju neki argumenti i politička krivnja. U mom slučaju toga nema.
Za modernizaciju željezničkog prometa trebalo je čekati kredit Svjetske banke koja tjera Hrvate da ulažu u sigurnost prometa, a sustav je i dalje u lošem stanju, a putnički promet kojeg održava državni brodar nikako da doživi renesansu. To je inače omiljena riječ ministra Butkovića za sva ulaganja na moru za koje je on zaslužan.
A tko je odgovoran što danas brodovi Jadrolinije plove sa zastavom na pola koplja?
On ili vrhuška HDZ-a koja je na odmoru jučer su delegirali državnog tajnika more Josipa Bilavera na koje se trebala preusmjeriti bijes građana na njegove fraze i kolektivno žalovanje. Kada se dogodila tragedija na Kornatima u zadarsku bolnicu je stigao cijeli politički, vojni i policijski vrh, jer je lukavi Sanader znao da će tako izbjeći pitanja koja su do danas ostala bez odgovora.
Ministar Butković je s riječkog područja gdje je i sjedište Jadrolinije, pomorac po diplomi, sigurno više ne bi našao ni jednu frazu opravdanja za državnog brodara koji se izdašno financira preko njegovog resora. Osobito, što je iz Ministarstva stigla na žalost točna vijest o broju smrtno stradalih pomoraca dok je Jadrolinija izvijestila o dvojici poginulih. Neoprostivo da se državna firma tako pogubi u kriznom komuniciranju. Butković je, prema pisanju medija spriječio, blamažu s trajektom Oliver kojeg je njegov kolega ministar Branko Bačić želio iskoristi za kampanju.
Sopta u Zadru proslavio 70 godina Jadrolinije bez da je zvao medije
Tragedija u Malom Lošinju je vrhunac urušenog sustava i lošeg vođenja Jadrolinije. Direktor David Sopta ne dovodi u pitanje svoju ostavku. Štoviše i laže javnost kada kaže kako s trajektom Lastovo nije nikad bilo problema. To nije prvi put da Sopta, HDZ-ov kadar kojeg neki novinari otvoreno nazivaju pogrdnim imenom, daje izjave poput ove sramne: „Hajdemo danas ovo pregrmjeti i vidjeti što se desilo pa ćemo lako oko odgovornosti.
Direktora Jadrolinije još jučer trebao smijeniti onaj tko ga je postavio.
Sada su oči uprte u Olega Butkovića, a on mudro šuti jer NAROD ZNA – zaboravit će se i ova tragedija za koju nitko neće biti kriv, nitko odgovoran. Pod pritiskom medija, ministar od 2016. godine je progovorio. Bolje da nije, jer sve potvrdio što se o njemu pisalo, osobito u Slobodnoj Dalmaciji.
Svi kupuju vrijeme kao svojedobno direktor Hrvatskih željeznica koji je odbio dati ostavku za šest ljudskih života dok se istraga ne završi. I na kraju krajeve – politički opstanak bivšeg ministra Kalmeta kao i aktualnog ministra Butkovića, od životnog je značaja za Hrvatsku.