U Vijestima smo mogli vidjeti zanimljiv prilog u kojem ide divna, zanimljiva i optimistična priča o tome kako se grade nove zgrade kojima će svoj stambeni prostor naći mlade obitelji u kojima će se rađati mali Hrvati koji će onda raditi i uplaćivati doprinose iz kojih će se izdvajati za penzije nas starih i umornih koji smo vrijedno gradili i stvarali ovu zemlju pa bismo htjeli bar minimalne prihode koji će nam osigurati kakvu-takvu starost u kojoj nećemo kopati po kontejnerima i skupljati otpatke ispod štandova na tržnici.
Po ovome ispada da nema straha jer se za mlade grade stanovi i sve je super i mi smo sretni, a ta sreća ne traje dugo jer već za par minuta u istoj informativnoj emisiji ide novi prilog potpuno suprotan prethodnom, koji nas vraća u realnost i tjera da svoju budućnost ne gledamo tako optimistično kao par minuta ranije.
Netko se malo spustio na zemlju i pustio prilog o tome kako u toj i toj županiji (a nije samo u toj, na žalost) više ljudi umire nego što se rađa i to nije dobro, ali se zaboravilo napomenuti kako i koliko se mladih i radno sposobnih ljudi iselilo vjerojatno iz zdravstvenih razloga, a znamo da nije iz zdravstvenih. Pa pomislim – kako je to urednik tog dnevnika propustio primijetiti da dvije dijametralno suprotne vijesti koje jedna drugu pobijaju idu zajedno?
A možda je to namjerno napravio jer ne voli Hrvatsku i radi za strane agencije… A možda je vlada… Možda su Srbi… Ja sigurno nisam.
TRI NAJČEŠĆE REKLAME OVOGA LJETA (OD TOGA DVIJE GLUPE)
Tisuće ljudi koji prate moje pisanje znaju kako ja jako volim sadistički secirati reklame, jer reklame su nam zbilja bezvezne (većina njih), a ovo ljeto su neke doslovno po cijeli dan emitirane, toliko da su nam njihovi akteri postali kao dio obitelji (Navojec i onaj tip sa perikom).
Ali, ajmo prvo hvaliti. Ima reklama za jednu telekomunikacijsku kuću ili kako se to već zove, a u ovoj reklami imamo i jedno dijete, a to dijete je pravi fenomen i svaka čast autoru i djetetu samom. Zašto? Zato što u reklamama mahom sudjeluju iznimno antipatična djeca, neki ljepuškasti anđelići koji se šale sa svojim mladim lijepim (i bogatim naravno) roditeljima koji u njihove zdrave i neprirodno bijele zubiće trpaju čokoladetinu koja je, kako kažu, jako zdrava i hranjiva i može požar slobodno poharati sve usjeve u Hrvatskoj, jer nama to povrće nije potrebno kada imamo čokoladu.
U svakom slučaju, ovdje imamo simpatičnog dječaka koji se prvo značajno nasmije u kameru pogledom koji krije nešto lunatično, a onda se spusti nekim konopcima u provaliju da bismo ga već u sljedećem kadru vidjeli kako se smije ležeći s nogom u velikom bijelom gipsu i maše nam nožnim prstima.
Odlična reklama i odmah bih prešao u tu kuću da nisam već 20 godina u njoj, a ne smijem reći koja je, iako su mi za rođendan poklonili novi mobitel, jer bih ih onda reklamirao.
DVIJE REKLAMNE GROZOTE
U stvari nisu obadvije grozne, ali ova jedna se popela već na vrh glave, a to je ona u kojoj inače odlični glumac Goran (ili Bojan) Navojec sa svojom zgodnom ženom obilazi jednu trgovinu namještaja i tamo se nešto natežu. Ispada da to dvoje ništa u braku i u životu ne rade nego se samo vucaraju po dućanima i biraju namještaj.
Vjerojatno zato ni ne kupuju dječje sobe, jer nemaju vremena stvoriti tu djecu razmišljajući kakvu će komodu ili kauč dovući u svoj stan koji bi, kako nas to život uči, trebali kupiti na kredit i onda otplaćivati do penzije. A najgore je kada na kraju Bojan (ili Goran) zapjeva „uštedite na cijeni, ne na kvaliteti“, iako mi sustanarka tvrdi da to nije iz te reklame, a ako nije znači da Navojec sudjeluje u dvije različite, a što opet znači da je šteta što jedan tako dobar glumac mora to raditi za preživjeti.
Ah da… Taj salon namještaja mi je, usput rečeno, prodao neispravan ormar, a onda im je trebalo skoro pola godine da to isprave i zamijene. Tek toliko da znate i ono što nećete čuti u reklami.
Ipak, nešto najodvratnije što možemo (i moramo na žalost) gledati ovoga ljeta je reklama u kojoj neki debeljuškasti, antipatični tip s perikom na glavi sjedi u nekoj kockarnici, kladionici ili što je to već, a nije ništa dobro, i tamo nešto blebleće s konobaricom, krupijeom, ili kako se to već zove. Ništa mi nije jasno što to on govori, ali mi je jasno da je to eksplicitno reklamiranje kockanja koje se emitira po cijele dane i u pauzama dječjih emisija tako da se na vrijeme regrutiraju nove budale koje će sve prokockati i svoju djecu ostaviti na ulici.
I uzalud je to što negdje dolje piše da igre na sreću izazivaju ovisnost jer se to i ne vidi s obzirom koliko su sitna slova, a trebalo bi da spiker čita, kao što čita onaj superbrzi glas o nuspojavama kada reklamiraju lijekove. Uostalom. Neka se reklamira. Može se onda početi i sa cigaretama, alkoholom. Kud ide ovaj svijet Bože moj!