Na gradskim linijama Liburnije odnedavno autobuse voze i trojica vozača iz Filipina. Putnici su prve dane mogli svjedočiti svojevrsnoj obuci, odnosno njihovom upoznavanju s rutama i autobusnim stanicama, nakon čega su počeli samostalno održavati linije.
Problem nedostatka kadra uvozom stranih radnika tako je, nakon građevinskih firmi, trgovina, kafića, taksija, riješio i gradski autobusni prijevoznik. Direktor Liburnije Edvin Šimunov kaže da su očekivali prve negativne reakcije, jer putnici nisu navikli da ih voze stranci, da ne mogu pričati s njima kao s „domaćima“, budući da hrvatski jezik ne znaju a ni engleski im nije jaka karika, no oni svoj posao uredno obavljaju, u što se i sam osvjedočio.
– Kontrolori prate njihov rad, nekoliko puta sam se i ja ukrcao jer me ne poznaju i vrlo sam zadovoljan onime što sam vidio. Ciljana brojka nam je šest stranih radnika, što znači da bismo nakon dobivanja dozvola angažirali još trojicu. Moram reći da se radi o vozačima koji imaju položene vozačke ispite jednako poput domaćih vozača, koji su već vozili autobuse u Europi i nikako ne možemo reći da se ne radi o nekvalificiranom kadru, kaže Šimunov.
Zapošljavanje stranih radnika u ovom trenutku nema alternativu, osim da se kao u Rijeci ukidaju pojedine linije i reduciraju vozni redovi.
– Naš plan nije masovno dovođenje stranih radnika, već držanje optimalnog broja vozača, tako da nemaju previše prekovremenih sati i da mogu koristiti godišnje odmore. Naravno, dobrodošli su i svi domaći radnici koji žele doći radnici. Dvojicu smo stimulirali plaćanjem vozačkog ispita, što će nam vratiti kroz kasniji rad. Od početka godine otišlo nam je 14 radnika, 17 smo ih zaposlili te je situacija najpovoljnija u posljednje tri godine, kaže Šimunov.