Lučka uprava Zadar (LUZ)planira novo produbljivanje morskog dna u Gaženici. Nakon što je prošlo ljeto raspisala natječaj za produbljivanje dna do dubine od 10 metara na vezu 7, sada je LUZ na Ministarstvo poslala zahtjev za produbljivanje južnog bazena – ispred veza 1 te između veza 1 i veza 3 teretne luka na dubinu od 12,5 metara.
Kako navode u zahtjevu, navedenim produbljivanjem omogućio bi se privez tankera na vez 1, prije svega tankera većih veličina s većim gazom i posljedično većom količinom tereta.
Tankeri koji bi tamo pristajali, između ostalo, dovozili bi teret za Delta-Oil International Ivana Čermaka koji je prošle godinu ishodovao dozvolu za trgovinu naftnim derivatima na veliko. On je za Jutarnji list ustvrdio kako je njegov Crodux uložio 30 milijuna eura u terminal za rasute terete u Gaženici. U terminalu u Gaženici naftni derivati se dovoze, skladište i pretovaraju za daljnji transport. Čermak je prodajom ‘Crodux derivati dva‘ ‘Petrolu‘ izašao iz maloprodaje, ali kako je kazao za Jutarnji „nikad iz veleprodaje“. Na ovogodišnjem skupu povodom obnove pruge Zadar-Knin iz Čemarkove tvrtke Delta terminali najavljivali su daljnja ulaganja u Gaženici, a koja naravno ovise i o razvoju željezničkog prometa.
Do sada su u Gaženicu mogli pristajati manji tankeri na gat 1 za tekuće terete, ali većina produkt tankera koji prevoze naftu zahtijevaju dublji gaz pa bi ovo produbljivanje dna trebalo omogućiti njihovo pristajanje.