Tko kaže da nema novih ugovora dok je na snazi tehnički proračun? Odlukom Gradonačelnika iz srpnja ove godine prihvaćeno je sklapanje Ugovora o suradnji u Strateškim promotivnim kampanjama u 2024. godini s TZ Grada Zadra.
Za financiranje kampanje avio – kompanijama što je od samog početka subvencioniranje njihovih letova kojima je turizam u Zadru dobio novo lice, iz gradskog proračuna isplaćeno je 232.265,00 Eura.
Taj iznos u tri rate u srpnju, kolovozu i rujnu isplaćen je s pozicije usluge promidžbe i informiranja (aviokompanije) Gradskog proračuna – kao i za HNK Zadar sa Stanova.
Ugovoren iznos namijenjen je Ryanairu i Eurowingsu, kako je se navodi u ugovoru s TZ Gradom koja je za te dvije niskotarifne kompanije preuzela obavezu financiranja predstavljanja destinacije. Tako je to od samog početka predstavljeno kada je Ryanair prije 20-ak godina počeo letjeti za Zračnu luku Zadar. Tada je novac skupljala Županijska TZ kao i sam Zračna luka, dok je od onih kojima su se dovozili turisti, trebalo muku mučiti da uplate dogovoren iznos.
Tako se i u najnovijem ugovoru ističe kako je TZ Grada preuzela obavezu uspostave partnerstva s gospodarskim sektorom te „aktivno promovira turističku destinaciju s ciljem privlačenja većeg broja gostiju po načelu opće koristi za sve iz ponuđene destinacije“.
Što je s građanima Zadra koji to ne žele, a njihov novac se daje za avio-kompanijama za privlačenje novih gostiju? Pitanje je naravno utopističko: novac od boravišne, po novom turističke pristojbe koju plaćaju svi ti gosti trebao bi biti zakonski i namjenski. Lokalnoj TZ ostaje 65 posto, od čega je 30 posto namijenjeno jedinici lokalne samouprave za poboljšanje uvjeta turistima, navodi se nejasna namjena u zakonu iz 2020. godine.